برگزاری نمایشگاه نفت تهران بیانگر شادابی این صنعت است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و حضور دبیرکل (اوپک) در این نمایشگاه، بیانگر پویایی و شادابی این صنعت است.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، تاریخ بیش از صد ساله صنعت نفت کشور را یادآور شد و گفت: ایران هم‌اکنون افزون بر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در سطح جهان و در حوزه انرژی به‌ویژه در بخش نفت و گاز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه استحکام صنعت نفت کشور در سطحی است که هجمه‌های تحریم و تهدیدهای ترامپ هیچ‌گونه تاثیری نخواهد داشت، افزود: انتظار هم از صنعت نفت در واقع همین استحکام و شادابی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ارتباطات بین‌المللی در حوزه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: همکاری با دیگر کشورهای فعال در بخش نفت و گاز، افزون بر شتاب برنامه خودکفایی این صنعت، مکملی برای سرعت بخشی به برنامه‌های توسعه‌ای نیز است.

امیری خامکانی، تبادل تجربه‌های نفتی در سطح بین‌المللی را همسو با دیپلماسی نفت و انرژی دانست و تصریح کرد: باید به‌صورت فعال در صحنه بین‌المللی نفت و انرژی حضور داشته باشیم و با اولویت منافع مشترک برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

کد خبر 288953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =