۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
  • کد خبر: 289040
نفت‌سوزی خط لوله انتقال نفت در امیدیه به صفر رسید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری از صفر شدن سوختن نفت در خط ۴۲ اینچ نفت پالایشگاهی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون با اشاره به اینکه نشت نفت در خط لوله ۴۲ اینچ در زمان انجام عملیات ایمن‌سازی رخ داد و پس از ۳۵ دقیقه، دچار آتش‌سوزی شد، گفت: خوشبختانه در این فاصله زمانی، گروه‌های عملیاتی به سرعت وارد عمل شدند و پیش از هر فعالیتی، سه خانوار ساکن در مجاورت این خط لوله را به نقطه امن منتقل کردند و پس از بستن شیرهای بالادست و پایین‌دست خط لوله ۴۲ اینچ، اقدام‌های لازم برای مهار نشت نفت را انجام دادند.

وی افزود: تنها خط ۱۲ اینچ روزمینی گاز مایع که به علت مجاورت خط لوله ۴۲ اینچ و حرارت زیاد آتش دچار حریق شده، در حال کاهش فشار است و به شرایط ایمن نزدیک می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری اظهار کرد: خللی در ارسال نفت و مایعات گازی به پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی بندر امام وجود ندارد و از خطوط لوله جایگزین برای این کار بهره گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری در پاسخ به این پرسش که چرا عملیات آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش خط لوله ۱۲ اینج گاز مایع انجام نمی‌شود، گفت: انجام عملیات آتش‌نشانی روی این خط امکان‌پذیر نیست، زیرا ممکن است پس از خاموش کردن آتش، گاز مایع موجود که به دلیل تراکم‌پذیری بالا در فضای اطراف منتشر شده است با ایجاد یک انفجار بزرگ‌تر، سبب به‌وجود آمدن یک بحران شود.

کد خبر 289040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =