تکمیل زنجیره متانول در دستور کار پتروشیمی مرجان قرار دارد

مدیرعامل پتروشیمی مرجان گفت: تکمیل زنجیره متانول با هدف تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قاسم مسعودی با اشاره به اینکه صنعت به سمت استفاده از توان داخل رو آورده است، اظهار کرد: تحریم سبب شده وابستگی ما به دانش خارجی کم شود و اکنون استفاده از توان داخل در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود در این صنعت در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: یک گروه تحقیقاتی برای مطالعه طرح‌های پایین‌دست متانول و تکمیل زنجیره ارزش تشکیل دادیم تا محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر از زنجیره متانول تولید کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان با بیان اینکه با تعمیرات انجام شده در مجتمع، مشکلاتی که در زمان ساخت و طراحی ایجاد شده بود، برطرف شده است، گفت: هم‌اکنون مجتمع پتروشیمی مرجان با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم  امسال ظرفیت تولید از این میزان نیز فراتر رود. 

وی با اشاره به اینکه در پتروشیمی مرجان بیش از ۸۰ درصد در ساخت و راه‌اندازی از توان داخل استفاده شده است، افزود: بالای ۹۰ درصد تجهیزات کمیاب از داخل تامین می‌شود.

مسعودی در مورد کاتالیست‌های متانول ادامه داد: در حال مذاکره برای تامین کاتالیست از داخل هستیم که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یا دو شرکت زیرمجموعه اسپک از گزینه‌های در حال بررسی هستند.

پتروشیمی مرجان یکی از طرح‌های پیشرو با ظرفیت سالانه یک میلیون و 650 هزار تن است که در محل اجرای پروژه‌های فاز 2 صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه استقرار دارد.

کد خبر 289050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =