نخست‌وزیر پاکستان: پروژه خط لوله آی‌پی را تکمیل می‌کنیم

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که این کشور اقدام‌های لازم را برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به «آی پی» انجام خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان، دستورعمل‌های تازه‌ای را به مقام‌های این کشور از جمله وزارت امور خارجه برای پیشبرد و تمکیل بخش پاکستانی خط لوله آی‌پی صادر کرده است.

وی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان خواست تا روشی موثر برای اجرای این پروژه پیدا کنند.

به گفته منابع خبری پاکستان به نقل از اسناد منتشر شده توسط دولت اسلام‌آباد درباره دستور جدید عمران‌خان درباره طرح خط لوله آی‌پی، وی اعلام کرده است که تحریم‌ها سبب شده تا پاکستان نتواند به مسئولیت خود در قبال طرح انتقال گاز از ایران عمل کند.

منابع پاکستانی عنوان کردند که دولت این کشور تصمیم گرفته است تا درباره جوانب حقوقی خط لوله آی‌پی، به آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای حقوقی بین‌المللی نامه ارسال کند.

نخست وزیر پاکستان یکم اردیبهشت‌ماه امسال در سفری دو روزه به ایران آمد و در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان که دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز در آن حضور داشت، گفته بود: پاکستان به دنبال یافتن سازوکاری برای ارتقای مناسبات اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه نفت و گاز است.

روحانی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ارتقا و تقویت سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران و اسلام‌آباد، اظهار کرده بود: مرزهای دو کشور باید مرزهای تجارت، ثبات و توسعه باشد و تهران آمادگی دارد همکاری‌های خود را با پاکستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، برق، پتروشیمی، گردشگری، علمی، دانشگاهی و بهداشت و درمان بیش از پیش گسترش دهد.

کد خبر 289056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =