برگزیدگان سومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت اعلام شدند

سومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت کشور (اویلمپیک) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار و یکی از کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت رتبه نخست را به دست آورد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، آیین اختتامیه سومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت با هدف غربالگری افراد نخبه دانشگاهی – صنعتی و به‌منظور ایجاد بانک جامع اطلاعاتی در زمینه‌های خاص در دو سطح ملی و بین‌المللی شانزدهم اسفندماه سال گذشته در دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سومین دوره المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناری، وزارت نفت کشور عراق، شرکت ملی نفت ایران و ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی، در دو بخش علمی و پژوهشی و با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده از بیش از ۶۰ دانشگاه، شرکت و مرکز پژوهشی، به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش علمی و پژوهشی برگزار شد که در بخش پژوهشی المپیاد مهندسی نفت، ۷۸ طرح ارسالی از ۴۵ دانشگاه داخلی و خارجی در پاسخ به ۱۱ چالش صنعتی مطرح‌شده داوری شدند.

معاونت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درباره طرح ارائه شده در این المپیاد اعلام کرد: با توجه به فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران و پروژه‌های توسعه و نگهداشت تولید که نقش محوری در توسعه صنعت نفت و زنجیره آن دارند، سرمایه‌گذاری کافی برای تولید مستمر و صیانتی در این زمینه ضروری است، زیرا اگر سرمایه‌گذاری صنعت نفت متناسب با نیاز مخازن نباشد تولید نفت‌ و گاز کشور با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. بدین منظور و برای حل مشکلات کشور و پاسخ به نیازهای ارزی، امکان‌سنجی میزان هزینه‌کرد ریالی در پروژه‌های بالادستی و به‌ویژه توسعه و نگهداشت تولید در طراحی روش‌های تامین مالی حائز اهمیت است و بر این اساس باید نقش ریال در فازهای مختلف پروژه تعیین و براساس حجم کل پروژه روش‌های نوآورانه برای تامین مالی - ریالی آن در بازار سرمایه طراحی شود.

عبدالصمد رحمتی در طرح پیشنهادی خود که توانست رتبه نخست سومین المپیاد علمی، پژوهشی مهندسی نفت دانشگاه شریف را دریافت کند، ابتدا به جمع‌آوری اطلاعات، دسته‌بندی و اولویت‌بندی فازهای مختلف توسعه‌ای یک میدان پرداخت و سپس در هر بخش حجم ریالی انجام فاز را مشخص کرد. وی همچنین در بخش دوم طرح، ابزارهای متعدد موجود در بازار سرمایه و متناسب با موضوع تامین مالی از بازار سرمایه را تعیین و در نهایت روش‌های اجرایی تامین مالی از طریق آن ابزار را طرح‌ریزی کرد.

رحمتی پیش از این نیز مقام نخست نخستین مسابقات مهندسی نفت در دانشگاه امیرکبیر و همچنین مقام نخست دومین المپیاد مهندسی نفت کشور در دانشگاه شریف را از آن خود کرده است.

کد خبر 289069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =