ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت در خطوط لوله نفت و فرآورده کشور

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بر ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده کشور تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا صادق‌آبادی روز شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در آیین تودیع عباسعلی جعفری‌نسب، مدیرعامل پیشین و معارفه قاسم عرب یارمحمدی، مدیرعامل جدید شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با توجه به نقش حیاتی خطوط لوله در انتقال انرژی و نیز عمر بالای خطوط، لازم است به نوسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این صنعت توجه جدی داشت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه‌های مهمی از جمله احداث خط لوله کنارگذر تهران و خط لوله رفسنجان - سیرجان در این زمینه در دست اجراست، افزود: لازم است نوسازی خطوط لوله و تجهیزات با انجام عملیات‌هایی نظیر پیگرانی، آزمایش خطوط، تعمیر و ... نیز در دست اجرا قرار گیرد.

صادق‌آبادی با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری این شرکت در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تاکید کرد:‌ خوشبختانه با درایت و سرعت عمل مدیران و کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سراسر کشور در بحران سیل اخیر برای انتقال نفت و فرآورده در سطح کشور، مشکل جدی ایجاد نشد.

وی با آرزوی توفیق برای مهندس جعفری‌نسب گفت: در دوره مدیریت ایشان اطمینان داشتم که تحت هر شرایطی کار به نحو احسن انجام می‌شود و در مواقع بحران نیز مسائل با همکاری ایشان و مجموعه کارکنان شرکت برطرف خواهد شد و ترک صنعت پس از سی و اندی سال خدمت با نام نیک، افتخار و آرزوی تک تک ماست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین ضمن خوشامدگویی به مهندس یارمحمدی اظهار کرد: افراد در این صنعت بر مبنای شایستگی‌ها رشد می‌کنند و انتخاب ایشان نیز بر اساس تجارب و دانش انجام شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه کارکنان مجموعه، علاوه بر فعالیت‌های جاری شرکت (انتقال نفت خام و فرآورده)، دو پروژه مهم نوسازی و ایجاد ظرفیت جدید را نیز پیش ببریم.

صادق‌آبادی اندازه‌گیری بهره‌وری فعلی شرکت و بالابردن آن و همچنین افزایش ضریب ایمنی و آمادگی شرکت را از جمله اهداف پیش روی این شرکت عنوان کرد.

در ادامه این نشست، عباسعلی جعفری‌نسب با بیان اینکه در طول دوران مسئولیت خود با تمام توان برای اعتلای صنعت تلاش کرده است، گفت: هم اکنون ضریب آمادگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در انتقال نفت و فرآورده ۹۷ درصد است.

قاسم عرب یارمحمدی نیز گفت: امیدوارم با همکاری مجموعه بتوانیم تداوم و پایداری انتقال را با توجه به اهداف زیست محیطی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر 289110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =