۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
  • کد خبر: 289174
فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام احداث می‌شود

طرح احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از سوی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شد تا در آینده‌ای نزدیک احداث و راه‌اندازی شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، شهریار داری‌پور، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با احداث و راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، خوراک دریافتی پالایشگاه از ۶.۸ به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب و تولید محصولات پنج‌گانه به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت، پنج محصول گاز شهری، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد محصول تولیدی، سه محصول اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی، خوراک پتروشیمی ایلام است که تا راه‌اندازی کامل این شرکت به سایر مبادی ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه  سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری تزریق شده است، تصریح کرد: این مقدار گاز تصفیه شده به مصرف خانگی و صنعتی استان و دیگر استان‌های هم‌جوار اختصاص یافته است.

داری‌پور اظهار کرد: سال ۹۷ بیش از ۱.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در این شرکت تصفیه و ۴۰ هزار تن  ال‌پی‌جی به پارس جنوبی ارسال شد.

وی میزان درآمد ارزی حاصل از صادرات گوگرد این پالایشگاه در سال ۹۷ را بیش از ۳ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: پارسال ۶۰ هزار تن گوگرد توسط این پالایشگاه تولید شد که ۳۰ هزار تن از آن به مصرف داخلی اختصاص یافت و مابقی صادر شد.

کد خبر 289174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =