فعالیت دوباره ۶ دستگاه حفاری در خوزستان

۶ دستگاه حفاری در موقعیت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و حوزه نفتی غرب کارون در استان خوزستان با کنترل و کاهش سیلاب فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی، مدیر اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در پی افزایش دبی آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه به سبب بارندگی‌های سیل‌آسا و رهاسازی بخشی از آب پشت سدها، هشت دستگاه حفاری این شرکت از مدار عملیات خارج شد و ایمن‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی در این باره به توقف دستگاه‌های ۲۸، ۳۷، ۶۵، ۹۲، ۸۱، ۲۴، ۶۶ و ۶۲ اشاره و اظهار کرد: با تایید مراحل ایمن‌سازی تجهیزات و استحکام‌بخشی سیل‌بندها پیرامون دکل‌ها، اردوگاه‌ها و راه‌های دسترسی، به جز دستگاه‌های ۲۸ و ۸۱ فتح، دیگر دکل‌ها در چرخه عملیات قرار گرفتند و طبق برنامه فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

قربانی در زمینه شروع به کار دستگاه‌های ۲۸ و ۸۱ فتح توضیح داد: این دستگاه‌ها در میدان نفتی آزادگان جنوبی در هورالعظیم استقرار دارند و با توجه به بالا بودن ارتفاع آب و زیرآب رفتن جاده‌های دسترسی، در زمان حاضر تردد خودروها و جابه‌جایی تجهیزات در موقعیت آنها تا فراهم شدن شرایط  و کاهش سطح رواناب‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیر اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه دستگاه‌های حفاری این شرکت افزون بر منطقه عملیاتی میدان نفتی آزادگان جنوبی در میدان‌های نفتی شادگان، آبتیمور غربی و اهواز استقرار دارند، از تلاش جمعی مدیریت‌ها، متخصصان و کارکنان عملیاتی، پشتیبانی، خدمات، حراست، روابط عمومی و دیگر بخش‌ها قدردانی کرد.

وی همکاری و تشریک مساعی مستمر شرکت‌های کارفرمایی شامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را در توقف مقطعی کار دستگاه‌ها و  شتاب‌بخشیدن در فراهم آوردن شرایط ایمن برای آغاز به کار دوباره، بسیار مهم و کارساز عنوان کرد.

قربانی با اشاره به اینکه در حادثه بروز سیلاب و واقع شدن شماری از دستگاه‌های حفاری در محاصره رواناب‌ها به هیچ یک از کارکنان آسیب نرسید و تنها تجهیزات متحمل خساراتی محدود شد، اظهار کرد: کارکنان این شرکت در سطوح مختلف مدیریتی حدود ۵۰ روز گذشته تحت نظارت و همراهی مستقیم مدیرعامل شرکت همسو با دیگر دستگاه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای در کمک‌رسانی و همکاری شبانه‌روزی با ستاد مدیریت بحران استان و ساکنان مناطق سیل‌زده داشته‌اند و به موازات این خدمات بخش عملیاتی شرکت نیز وظایف سازمانی خود را به نحو مطلوب پاسخگو بوده است.

کد خبر 289175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =