۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 289211
ذخیره‌سازی نفت همچنان در حال افزایش است

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان اعلام کرد که ذخیره‌سازی نفت همچنان در حال افزایش است و کمبودی در بازار نفت احساس نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جده، خالد الفالح امروز (شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تأمین نیازهای بازار واکنش نشان خواهد داد، اما همچنین اعلام کرد مطمئن نیست که کمبود نفتی در کار باشد، زیرا آمارها، به‌ویژه آمارهای مربوط به آمریکا، نشان‌دهنده افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت است.

وی همچنین اعلام کرد که اوپک پیش از نشست ماه ژوئن، درباره تولید نفت تصمیمی نخواهد گرفت.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان درباره تصمیم احتمالی اوپک درباره تمدید کاهش تولید نفت، گفت: ما منعطف خواهیم بود و مانند همیشه کار درست را انجام خواهیم داد.

الفالح اعلام کرد که اوپک از دو اصل کلی پیروی می‌کند که یکی از آنها حفظ بازار در مسیر حرکت به سوی توازن و بازگرداندن ذخیره‌سازی نفت به سطح عادی و دیگری، واکنش به نیازهای بازار است و ابراز امیدواری کرد که اوپک بتواند به توازنی مطلوب میان این دو اصل دست یابد.

وی گفت: مطمئن نیستم که کمبود تولید در کار باشد، اما تحلیل‌ها را نگاه می‌کنیم و بی‌گمان واکنش مناسب نشان خواهیم داد و عرضه کافی در بازار وجود خواهد داشت.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان افزود: همه نشانه‌ها دال بر این است که ذخیره‌سازی همچنان افزایش می‌یابد و ما آمارهای مربوط به آمریکا را هر هفته مشاهده کرده‌ایم و افزایش‌های چشمگیری وجود دارند و به طور مشخص، عرضه فراوان است.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک فردا (یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در عربستان برگزار شود.

کد خبر 289211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =