۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 289222
تعمیرات اساسی ۴ سکوی تولیدی پارس جنوبی پایان یافت

تعمیرات اساسی چهار سکوی تولیدی فازهای ۴ و ۵، ۱۰ و ۱۶ پارس جنوبی به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، تعمیرات اساسی سالانه دو سکوی فازهای ۴ و ۵ (SPD۶ و SPD۵)، سکوهای فاز ۱۰ و ۱۶ پارس جنوبی در بخش‌های کارگاهی، مکانیک، برق و ابزار دقیق، بازرسی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با موفقیت پایان یافت.

هر کدام از سکوهای فازهای یادشده، با توان و ظرفیت تولید ۲۸ میلیون مترمکعب گاز در روز به بهره‌برداری رسیده است.

عملیات تعمیرات سالانه سکوی فاز چهار، در مدت هفت روز با انجام ۶۰۷ دستور کار و ۳ هزار و ۴۴۷ نفر ساعت کار و در سکوی فاز پنج  نیز در هفت روز کاری با انجام ۶۵۷ دستور کار و ۵ هزار و  ۴۰ نفر ساعت کار به پایان رسید.

این عملیات در سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در بازه زمانی ۱۰ روز، با انجام ۲ هزار و ۶۰ نفر ساعت کار و همچنین در سکوی فاز ۱۰ در مدت هفت روز با انجام ۶۱۴ دستور کار و ثبت ۳ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار ایمن، جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه به پایان رسید.

بر اساس برنامه مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس قرار است تا اوایل پاییز امسال، برنامه تعمیرات سالانه سکوهای تحت راهبری این مدیریت به پایان برسد.

تعمیرات سالانه سکوهای میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید ایمن و پایدار گاز، جلوگیری از کاهش تولید احتمالی به‌ویژه در فصل زمستان و تلاش برای تامین حداکثری تولید گاز از پارس جنوبی درحال اجراست.

کد خبر 289222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =