فاز دوم پروژه گازرسانی به آسارا در استان البرز آغاز شد

فاز دوم عملیات اجرایی گازرسانی به بخش آسارا در استان البرز با هدف گازرسانی به بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز، در آیین رسمی آغاز فاز دوم عملیات اجرایی گازرسانی به بخش آسارا که با حضور حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز و دیگر مقام‌های استانی برگزار شد، گفت: با گذشت حدود چهار ماه از کلنگ‌زنی فاز نخست گازرسانی به روستاهای جاده کرج - چالوس و بخش آسارا، اکنون عملیات اجرای فاز دوم این پروژه آغاز شده است و امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

وی گازرسانی روستایی را نقطه عطفی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بیشترین میزان آبادانی برای شهرها و روستاها را به همراه داشته است.

گازرسانی به آسارا با اعتبار ۴۶ میلیارد تومانی

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز البرز درباره مشخصات فنی این پروژه توضیح داد: با بهره‌برداری این پروژه سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در منطقه آسارا از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: طول این پروژه ۵۳ کیلومتر است که با اعتباری بیش از ۴۶ میلیارد تومان در مدت ۵۰۰ روز به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین در مدت زمان یادشده سه فاز دیگر از این پروژه نیز اجرایی خواهد شد.

مردم آسارا برای همکاری با شرکت گاز استان البرز آماده‌اند

محمدصادق کمالی، بخشدار آسارا نیز در آیین آغاز عملیات گازرسانی به بخش آسارا در استان البرز، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان و مدیران شرکت گاز استان البرز برای گازرسانی به بخش‌های شهری و روستایی این استان، گفت: آرزوی دیرینه مردم بخش آسارا با اجرایی شدن این پروژه به‌زودی محقق خواهد شد.

وی مساحت آسارا را هزار و ٢٠٠ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: آسارا دارای ١٧ هزار و ٢٠٠ نفر جمعیت است که آمادگی خود را برای هر نوع همکاری با شرکت گاز استان به‌منظور در گازرسانی اعلام کرده‌اند.

بخشدار آسارا خطاب به مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خواستار اجرای به‌موقع فازهای بعدی این پروژه شد.

شایان ذکر است، فاز دوم گازرسانی به آسارا شامل گازرسانی به روستاهای جاده چالوس و بخش آساراست که روستاهای گچسر را نیز شامل می‌شود.

کد خبر 289224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =