اجرای پوشش کامپوزیت در مخزن انتقال فرآورده منطقه جنوب شرق

رئیس واحد مهندسی خوردگی فلزات منطقه جنوب شرق خطوط لوله و مخابرات نفت از استفاده از سیستم روکش کامپوزیت برای تقویت ورق کف مخزن برای نخستین بار در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه جنوب شرق، اصغر طالبی‌زاد با بیان اینکه کف مخزن سقف شناور ۴۰۳ مرکز انتقال نفت رفسنجان دچار خوردگی محیطی شده بود و تعویض ورق کف و تعمیر مکانیکی آن افزون بر هزینه زیاد، موجب تنش‌های مکانیکی و تغییر خواص متالورژی و در نتیجه از دست دادن مشخصات اولیه می‌شد، گفت: پس از انجام بررسی و مطالعات، سیستم روکش کامپوزیتی برای تقویت ورق کف این مخزن استفاده شد و مخزن مذکور پس از اجرا و انجام تست‌ کیفی و کمی لازم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این روش در مقایسه با روش معمول افزون بر هزینه تمام‌شده پایین‌تر از مزایایی مانند ایمنی، عدم نیاز به جوشکاری، وزن پایین، سهولت در نصب، طول عمر و کاربری بالاتر برخوردار است.

طالبی‌زاد تاکید کرد:‌ سیستم روکش کامپوزیتی روش تاییدشده حفاظت مخازن ذخیره‌سازی و دیواره‌های فولادی انتقال فرآورده‌های نفتی در برابر آسیب‌های ناشی از خوردگی و عوامل محیطی است که برای نخستین بار در منطقه برای تقویت ورق‌های کف مخازن استفاده شد.

کد خبر 289238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =