آمادگی روسیه برای بازنگری در توافق جهانی کاهش تولید نفت

روسیه گزینه‌های گوناگونی را برای ادامه همکاری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تا پایان سال جاری میلادی ممکن می‌داند که یکی از آنها شامل پایان دادن به توافق جهانی کاهش تولید نفت است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در حاشیه نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شهر جده عربستان گفت: یکی از گزینه‌هایی که امروز درباره آن بحث کردیم، حذف پایبندی بیش از حد و بازگشت به معیارهای توافق کنونی بود.

وی همچنین اعلام کرد که اگر بررسی بازار نشان دهد پایبندی کامل به توافق جهانی کاهش تولید نفت برای پیشگیری از کمبود نفت در بازار کافی نیست، ممکن است لازم باشد اوپک و متحدانش معیارهای یادشده را تا حدی تغییر دهند.

این سخنان وزیر انرژی روسیه در حالی مطرح شد که دیگر شرکت‌کنندگان در نشست یادشده از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت حمایت کرده بودند.

نواک همچنین اعلام کرد که عواملی همچون تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصمیم‌گیری درباره گزینه مطلوب برای متوازن کردن بازار را دشوار کرده‌اند.

وی گفت: موضوعی که اکنون اهمیت دارد، این است که به همکاری ادامه دهیم و درباره معیارهای نهایی نیز در صدوهفتادوششمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک در ماه ژوئن و ششمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای غیرعضو اوپک تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 289242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =