آزمون نشر صوتی در مخازن جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی انجام شد

متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور موفق به آزمون نشر صوتی (اکوستیک امیشن) روی مخازن یکی از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی منطقه البرز شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز، ابراهیم توسلی، مدیر منطقه البرز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: از آزمون نشر صوتی (اکوستیک امیشن) می‌توان برای تشخیص و موقعیت معیوب در مخازن گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) استفاده کرد.

وی افزود: این آزمون روشی نو و پیشرفته در زمینه آزمون‌های غیر مخرب است که در محدوده گسترده‌ای از جمله بازرسی مخازن زیر فشار فلزی، سیستم‌های لوله‌کشی و راکتورها قابلیت استفاده دارد.

مدیر منطقه البرز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: این آزمون به‌طور پایلوت نخستین بار در جایگاه دو منظوره زنگنه و با حضور نمایندگانی از سازمان استاندارد، بازرسی فنی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، کارشناسان واحد سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز و مجری طرح انجام و مقرر شد صحت سنجی آزمون اکوستیک امیشن با مقایسه دیگر آزمون‌های مرجع بررسی شود.

توسلی تصریح کرد: هم‌اکنون آزمون هیدرو برای مخازن انجام می‌شود که برای آن باید همه مخازن در جایگاه باز و به شرکت‌های آزمون‌گیر منتقل و پس از تایید دوباره به جایگاه ارسال و نصب شود، اما در روش «اکوستیک امیشن» انجام آزمون در محل انجام می‌شود و نیاز به جابه‌جایی مخازن، صرف هزینه و زمان زیاد نیست.

کد خبر 289340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =