۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 289444
تأکید مکزیک بر استقلال نفتی

رئیس جمهوری مکزیک در بحبوحه تنش‌های تجاری با آمریکا، بر لزوم استقلال نفتی مکزیک تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، همزمان با اعلام برگزاری ۶ مناقصه در ماه ژوئن برای ساخت یک پالایشگاه در جنوب مکزیک، آندرس مانوئل روپز اوبرادور، رئیس جمهوری این کشور، دیروز (یکشنبه ۱۲ خردادماه) بر لزوم استقلال نفتی مکزیک تأکید کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته تهدید کرد که در صورت جلوگیری نکردن مکزیک از مهاجرت غیر قانونی، آمریکا تعرفه‌های تنبیهی ضد کالاهای وارداتی از مکزیک وضع می‌کند و این مسئله، تنش تجاری بین دو کشور را تشدید کرده است.

لوپز اوبرادور در آیین آغاز ساخت پالایشگاه یادشده گفت: ما، فرزندان ما و نوادگانمان می‌خواهیم در کشوری آزاد، مستقل و دارای حاکمیت زندگی کنیم و نمی‌خواهیم مستعمره هیچ کشور خارجی باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تلاش مکزیک برای دستیابی به خودکفایی در زمینه انرژی، گفت: مهم‌ترین مسئله در این لحظه از زمان، تولید نفت است.

بیشتر نیاز مکزیک به فرآورده‌های نفتی از طریق واردات از آمریکا تأمین می‌شود و لوپز اوبرادور خواهان این شد که این کشور بتواند نیاز خود را در این زمینه تأمین کند.

رئیس جمهوری مکزیک افزود: ما با آمریکا و همه حکومت‌های جهان روابطی خوب داریم، اما نمی‌خواهیم آسیب‌پذیر باشیم و بنابراین مهم است که خودکفا باشیم.

کد خبر 289444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =