روسیه درباره قیمت مطلوب نفت با اوپک موافق نیست

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور درباره قیمت منصفانه نفت، با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اختلاف‌نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن پترزبورگ، ولادیمیر پوتین اعلام کرد این کشور درباره قیمت منصفانه نفت با اوپک اختلاف نظر دارد، اما در چند هفته آینده تصمیم مشترکی با این سازمان درباره تولید نفت می‌گیرد.

وی گفت که مشخص نمی‌کند روسیه و شریکانش در نیمه دوم سال جاری میلادی چه اقدامی درباره بازار انجام می‌دهند، اما اعلام کرد که چند عامل، از جمله افزایش تقاضای نفت در فصل تابستان، باید در نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین متعهد شد که به همکاری با اوپک ادامه دهد، اگرچه این کشور با عربستان درباره قیمت منصفانه نفت اختلاف‌هایی دارد.

پوتین با اشاره به اینکه قیمت نفت مفروض در بودجه روسیه ۴۰ دلار برای هر بشکه است، گفت: این طبیعی است؛ به قیمت نفتی که عربستان برای بودجه خود محاسبه می‌کند نگاه کنید، این قیمت بسیار بالاتر از قیمت مورد نظر ماست.

وی اعلام کرد قیمت نفت ۶۰ تا ۶۵ دلار برای روسیه مطلوب است و تصمیم اوپک و متحدانش باید کاهش تولید نفت ایران، ونزوئلا و چالش‌های لیبی و نیجریه را نیز در نظر گیرد.

تصمیم نهایی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک با حضور همه اعضا و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو  اوپک تیرماه امسال در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک گرفته می‌شود.

کد خبر 289469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =