اوپک به توافق برای تمدید کاهش تولید نفت نزدیک شده است

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دستیابی به توافقی برای تمدید کاهش تولید نفت، نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن پترزبورگ، خالد الفالح روز جمعه (۱۷ خردادماه) اعلام کرد که اوپک و متحدانش باید توافق جهانی کاهش تولید نفت را در سطح کنونی تمدید کنند، زیرا عربستان نمی‌خواهد برای تصاحب سهم از بازار با آمریکا وارد جنگ شود و افت قیمت نفت در پنج سال پیش را تکرار کند.

وی افزود: اوپک به توافق برای تمدید کاهش تولید نفت پس از ماه ژوئن امسال نزدیک شده است، اگرچه مذاکرات با کشورهای غیر عضو اوپک نیز لازم است.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان گفت: از جانب اوپک، توافق برای تمدید تقریبا به دست آمده و مسئله، هماهنگی با تولیدکنندگان غیر عضو اوپک است. فکر نمی‌کنم ضرورتی برای تشدید کاهش تولید وجود داشته باشد.

الفالح افزود: امیدوارم این تصمیم آسان باشد و تمدید کنیم، اما اگر چنین نباشد، ما در موضع خود منعطف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افت قیمت نفت در سه هفته اخیر نامطلوب بوده است، تصریح کرد: قیمت نفت کمتر از ۶۰ دلار به شرکت‌های نفتی انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دهد.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان اعلام کرد که تولید روزانه نفت این کشور ۷۰۰ هزار بشکه کمتر از سقف تولید تعیین‌شده در توافق جهانی کاهش تولید نفت است و گفت: البته ما می‌خواهیم سطح ذخیره‌سازی را کاهش دهیم.

الفالح پیش از این گفته بود برای وارد شدن به رقابتی برای افزایش تولید با هدف جبران افت قیمت نفت، اکراه دارد و تأکید کرد: بازگشت به شرایطی که افت قیمت نفت در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی را تکرار کند، غیر قابل قبول است.

وی اعلام کرد: بازار نفت هنوز کاملا باثبات نیست و قیمت‌ها تحت تأثیر عواملی‌اند که از کنترل اوپک بیرون است.

وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان اظهار کرد: فکر می‌کند تقاضا نسبتا مطلوب است. گمان می‌کنم جو روانی بازار به دلیل مسائل تجاری، متزلزل است، اما تقاضای فیزیکی بسیار خوب است و شاهد هیچ کاهشی نیستیم.

کد خبر 289471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =