ایران آماده همکارهای امنیتی - منطقه‌ای برای تضمین امنیت آبراه‌های راهبردی است

سخنگوی دولت ضمن ابراز نگرانی از وقوع حادثه برای دو نفتکش مرتبط با ژاپن در دریای عمان اعلام کرد: دولت ایران آماده همکاری‌های امنیتی، منطقه‌ای برای تضمین امنیت از جمله در آبراه‌های راهبردی است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی روز پنجشنبه (۲۳ خردادماه) ضمن ابراز تأسف از وقوع انفجار دو نفتکش حامل محموله‌هایی برای ژاپن به همه کشورهای منطقه هشدار داد تا مراقب باشند در تله فریب کسانی که از بی‌ثباتی در منطقه سود می‌برند، نیفتند.

وی تاکید کرد که دولت ایران آماده همکاری‌های امنیتی، منطقه‌ای برای تضمین امنیت از جمله در آبراه‌های راهبردی است.

شبکه المیادین پیش از ظهر امروز از حمله به دو نفتکش بزرگ حامل در دریای عمان خبر داد. دو نفتکش سنگاپوری و نروژی صبح امروز پنج‌شنبه (۲۳خردادماه) در دریای عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش‌سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد، پس از این حادثه خدمه این دو نفتکش تخلیه شدند.

این دو نفتکش فرانت آلتر (Front Altair) و کوکوکا کوریجوس (Kokuka Courageous) نام دارند، کشتی فرانت آلتر با پرچم جزایر مارشال و کشتی کوکوکا کوریجوس با پرچم پاناما در حال حرکت بود.

نفتکش فرانت آلتر از امارات عربی متحده به سوی تایوان در حال حرکت بوده است. کشتی کوکوکا کوریجوس نیز از عربستان به سوی سنگاپور در حال حرکت بود.

کد خبر 289568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =