حمله مشکوک به نفتکش‌ها در دریای عمان مکمل تحریم‌های ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی حمله مشکوک به نفتکش‌ها در دریای عمان را مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه حمله مشکوک به نفتکش‌ها در دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی است، گفت: به نظر این اقدام‌ها مکمل تحریم‌های اقتصادی است، به جهت آنکه از تحریم‌ها توفیقی کسب نکردند، به‌ویژه با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی، آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن هدف قرار دادند تا توجیه لازم را برای خصومت فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این ماجرا در اظهارات پمپئو نهفته است که توصیه کرد ایران در مقابل اقدام‌های سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند که این مطلب از زبان وی واقعا شیرین است. وزیر خارجه کشوری این اظهارات را بیان می‌کند که با اقدام‌های تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند.

وی اظهار کرد: آیا این یک اقدام دیپلماتیک است؟ آقای پمپئو آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اقدام سیاسی است؟ آیا اقدام‌های آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهوری این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟

کد خبر 289614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =