ابوترابی بازیگر جدید بنگاه‌های رسانه‌ای ضد زنگنه

امروز برخی رسانه‌های رسمی و غیر رسمی از قول یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بروز درگیری لفظی میان رئیس جمهوری و وزیر نفت در هیئت دولت به دلیل آنچه‎ که عملکرد ضعیف زنگنه خوانده شده، خبر دادند. آنان در پایان این خبر حتی مدعی معرفی قریب‎الوقوع یک جانشین برای وزیر نفت شدند.

 رسانه‌ها خبر برکناری قریب الوقوع زنگنه را از قول چه کسی منتشر کرده‌اند؟ ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی. همان کسی که در چند ماه اخیر دستکم دوبار روایتگر اصلی اخبار دروغ درباره وزیر نفت بوده است.

چند ماه پیش خبری از قول ابوترابی در رسانه‌های مخالف وزیر نفت انعکاس یافت که بر اساس آن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نسبت به کم کاری وزیر نفت در حوزه دیپلماسی انرژی در برخی محافل انتقاد کرده بود. ابوترابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: یکی از مباحث اصلی استعفای اخیر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به نحوه برخوردهای بیژن زنگنه، وزیر نفت بازمی‌گردد، زیرا ظریف نسبت به کوتاهی‌هایی که وزیر نفت در عرصه‌های بین‌المللی درباره وظایفش داشته است، گلایه دارد. چند روز بعد اما سخنگوی وزارت امور خارجه به این خبر واکنش نشان داد. سید عباس موسوی ضمن ابراز تعجب از خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر گلایه‌مندی آقای ظریف از وزیر نفت گفت: «بر خلاف چنین ادعاهایی، آقای­ ظریف، وزیر محترم نفت را یکی از وزیران موفق و پر تلاش دولت می‌داند که عملکرد موفقی در عرصه بین‌الملل داشته و به خوبی توانسته است از جایگاه ایران در اوپک و بازار جهانی نفت دفاع کند.»

کمتر از یک ماه پس از تکذیب خبر اول انتشار یافته توسط ابوترابی اما او به سراغ دومین خبر جعلی رفت و گفت: «به‌تازگی سه کارت‌خوان فروش در دفتر وی کشف شده که ده میلیارد تومان گردش مالی این کارت‌خوان‌ها بوده است؛ یکی از این کارت‌خوان‌ها به نام یکی از آبدارچی دفتر آقای زنگنه است. مأموران امنیتی علاوه بر کشف کارت‌خوان در دفتر وزیر نفت، مقادیری طلا و دلار را نیز در دفتر آقای وزیر کشف کرده‌اند، که این مسئله سبب اختلافات و بحث‌هایی بین زنگنه و وزیر اطلاعات در هیئت دولت شده است؛ وزیر نفت عنوان کرده که من در این زمینه با وزارت اطلاعات همکاری نخواهم کرد.» به فاصله یک روز پس از انتشار این خبر اما وزارت اطلاعات ادعاهای ابوترابی در مورد وجود چند دستگاه پوز در دفتر وزیر نفت، با گردش میلیاردی و همچنین وجود طلا و دلار در این مکان را تکذیب کرد. و به این ترتیب دومین خبر نقل شده از سوی نماینده نجف‌آباد تکذیب شد.

حالا هم با گذشت چند ساعت از انتشار خبر سوم، سخنگوی دولت ضمن تکذیب ادعای ابوترابی، زنگنه را به عنوان یکی از وزیران با تجربه و کلیدی دولت معرفی کرد که افزون بر موضوع تولید و فروش نفت در مباحث مربوط به  حوزه‌های دیگر هم وارد می‌شود.

واقعیت این است که در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی زنگنه علاوه بر حامیان سفت و سخت، مخالفانی جدی هم دارد. این مسئله چندان دور از ذهن نیست که مخالفان وزیر نفت از روش‌های مختلف مخالفت خود با رویه حاکم بر وزارت نفت را بیان کنند. در این بین اما پرسش اصلی این است که هدف از انتشار  اخبار جعلی  توسط یک نماینده مجلس چیست؟ چرا بنگاه‌های رسانه‌ای خاص برای انتشار این اخبار تنها به سراغ یکی دو نماینده خاص می‌روند؟ این بی پروایی در انتشار اخبار دروغ و حس مصونیت  از پیگیری از کجاست؟ آیا نماینده نجف‌آباد در همان مسیر بن بستی قرار گرفته که پیش از او توسط امثال کریمی قدوسی طی شده بود؟ آیا جریان خاص رسانه‌ای پس از بی اعتبار شدن کریمی قدوسی، به دلیل تکذیبه‌های پیاپی بر اظهاراتش، حالا نماینده نجف آباد را به عنوان چهره جایگزین و بازیگر اصلی جنگ روانی علیه وزارت نفت انتخاب کرده‌اند؟

منبع: نفت‌خبر

کد خبر 289970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =