۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 290098
ادامه تلاش عربستان برای تمدید کاهش تولید

عربستان با وجود حمله به نفتکش‌های این کشور، به تلاش برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، برخی منابع در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند که عربستان در حال کاهش تولید نفت خود است و از دیگر تولیدکنندگان نفت نیز می‌خواهد تولید خود را مهار کنند، زیرا نشانه‌های کند شدن رشد تقاضای جهانی نفت، تأثیر بیشتری از نگرانی‌های ناشی از جنگ و اختلال در حرکت کشتی‌ها داشته‌اند.

برخی مسئولان اوپکی اعلام کردند عربستان در ماه جاری میلادی تولید خود را بیش از پیش کاهش داده است و برای جلب حمایت برای ادامه توافق جهانی کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی تلاش می‌کند.

یکی از مشاوران نفتی در عربستان نیز اعلام کرد که این کشور به کشورهایی که به سهمیه تولید خود پایبند نیستند نیز فشار می‌آورد تا تولید خود را به سطح مورد توافق کاهش دهند.

مسئولان عربستانی اعلام کردند با وجود تنش‌ها در خاورمیانه، عربستان قصد دارد برای پایبندی بیشتر به توافق جهانی کاهش تولید نفت، فشار بیاورد. یکی از مشاوران نفتی عربستانی اعلام کرد این فشار به آن معناست که کشورهایی همچون عراق و نیجریه که پیش از این پایبندی چندانی به این توافق نداشتند، باید به توافق جدید عمل کنند. به گفته مسئولان یاد شده، این اقدام سبب کاهش عرضه ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز خواهد شد.

این مسئولان عربستانی همچنین اعلام کردند عربستان تولید نفت خود را در ماه مه امسال با ۱۵۰ هزار بشکه کاهش به ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه رسانده و این کاهش در ماه ژوئن نیز ادامه یافته است.

کاهش تولید نفت عربستان غیر متعارف است، زیرا این کشور در فصل تابستان به‌طور معمول تولید خود را برای تأمین نیازهای داخلی افزایش می‌دهد.

مهمترین مانع برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، روسیه است. مسئولان روسیه، از قیمت نفت حدود ۶۰ دلار خرسند هستند و وزیر انرژی این کشور برای خفیف‌تر شدن کاهش تولید، تلاش می‌کند.

با این همه، تلاش روسیه برای افزایش تولید نفت، با موانعی روبه‌روست. برای نمونه، تقاضای نفت چین در ماه مه امسال هشت درصد کاهش داشته و اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود درباره رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی را ۱۴ درصد نسبت به برآورد پیشین کاهش داده است.

کد خبر 290098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =