وزارت نفت بر توسعه شبکه گازرسانی در مناطق مرزی تاکید دارد

مشاور وزیر نفت گفت: دولت و وزارت نفت، نگاه ویژه‌ای به توسعه شبکه گازرسانی در مناطق روستایی استان‌های مرزی کشور دارند و این مهم با تاکید ویژه وزیر نفت دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمود آستانه شامگاه چهارشنبه (٢٩ خردادماه) در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به نگاه ویژه دولت برای توسعه شبکه گازرسانی در مناطق روستایی استان‌های مرزی کشور گفت: توسعه شبکه در این مناطق با تاکید وزیر نفت در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته و امسال اعتبارات و بودجه خوبی در فصل گازرسانی برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون به بیش از ۹۹.۵ درصد مناطق شهری و ۸۲ درصد از مناطق روستایی کشور گازرسانی شده است.

آستانه ادامه داد: با وجود شتاب بخشیدن به روند گازرسانی در مناطق روستایی آذربایجان غربی، هم‌اکنون به ۶۶ درصد از این مناطق گازرسانی شده و برای گازرسانی به ۳۴ درصد دیگر از مناطق روستایی استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به آمادگی وزارت نفت برای تامین مواد اولیه پالایشگاه‌های فرآورده‌های گازی در آذربایجان غربی گفت: با توجه به همسایگی این استان با سه کشور خارجی و موقعیت ویژه جغرافیایی آن، در صورت علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این استان، وزارت نفت آمادگی کامل را برای امضای قرارداد بلندمدت به‌منظور تامین مواد اولیه این سرمایه‌گذاران دارد.

قدردانی استاندار آذربایجان غربی از شرکت گاز استان

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش شرکت گاز استان در شتاب بخشیدن به توسعه شبکه گازرسانی گفت: با وجود روند رو به رشد گازرسانی در مناطق روستایی و ارتقای این شاخص در استان، آذربایجان غربی در شاخص گازرسانی به مناطق روستایی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد و نیاز است وزارت نفت نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد و اعتبار ویژه‌ای به این موضوع اختصاص دهد.

محمدمهدی شهریاری به فروش سوخت سهمیه مرزنشینان استان از طریق مزایده نیز اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون با تدابیر اندیشیده‌شده این سهمیه از طریق مزایده به فروش می‌رسد و افزون بر واریز شدن درآمد آن به خزانه دولت بخشی از این درآمد نیز به حساب مرزنشینان استان واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون یک هزار و ۱۴۲ شهر به همراه ۲۸ هزار و ۷۲۹ روستا در کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که برای گازرسانی به آنها ۳۵۲ هزار کیلومتر شبکه و ۳۷ هزار کیلومتر خطوط اصلی انتقال گاز اجرا شده است.

کد خبر 290115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =