تولیدکنندگان ال‌ان‌جی با خطر افزایش هزینه‌ها روبه‌رو هستند

تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در جهان شاهد افزایش احتمال رشد هزینه‌ها در موج بعدی پروژه‌های خود هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، تأخیر در ساخت‌وساز و سرریز هزینه‌ها ممکن است به موج بعدی پروژه‌های ال‌ان‌جی در جهان آسیب بزنند، زیرا شمار محدودی از پیمانکاران می‌توانند پروژه‌های بزرگ را مدیریت کنند.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره وودمکنزی، پروژه‌هایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در اطراف جهان، از استرالیا تا آمریکا، برای دریافت تأیید نهایی در دو سال آینده رقابت می‌کنند تا بتوانند ۶۵ میلیون تن ال‌ان‌جی جدید مورد نیاز در سال ۲۰۲۵ میلادی را تأمین کنند.

این رقابت تنها برای اتخاذ تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی پروژه‌ها نیست و شامل ورود به مرحله پیش‌پرداخت مهندسی و طراحی نیز می‌شود تا بتوانند پیمانکاران را پیش از دیگران به دست آورند.

یان مونرو، از مدیران شرکت اویل سرچ گفت: اگر در ۶ تا ۹ ماه آینده در مرحله پیش‌پرداخت مهندسی و طراحی نباشید، یا اگر در دو سال آینده در مرحله تصمیم‌ سرمایه‌گذاری نهایی نباشید، هیچ کس را پیدا نخواهید کرد که پروژه شما را بسازد.

شرکت‌های توسعه‌دهنده، برای به دست آوردن تأیید نهایی پروژه، تلاش می‌کنند خریداران بلندمدت به دست بیاورند، اما باقی ماندن قیمت‌های تک‌محموله در پایین‌ترین سطح سه سال اخیر و عرضه سرشار ال‌ان‌جی ارزان آمریکایی سبب شده است خریداران منتظر قیمت‌های پایین‌تر از سوی پروژه‌های جهانی باقی بمانند.

یک مدیر انرژی گفت: شرایطی که اکنون با ورود ال‌ان‌جی آمریکا شاهد آن هستیم، این است که کل بازار بر کم کردن هزینه‌ها متمرکز شده است.

کد خبر 290182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =