تکمیل پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران

تدوین نقشه راه بهبود جایگاه شرکت ملی نفت ایران از منظر اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پروژه‌های طرح مطالعات راهبردی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی به کار خود پایان داد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها اعلام کرد: پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از پروژه‌های طرح مطالعات راهبردی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی با مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به کار خود پایان داد.

بر این اساس، در نشستی که با حضور رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و مجریان پروژه‌ها و نیز مدیر، معاونان، ناظران و کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی در شهریورماه پارسال برگزار شد، نسبت به چگونگی ادامه کار پروژه‌های طرح مطالعات راهبردی که در سال ٩۴ در قالب ٩ پروژه در معاونت‌های مختلف مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی تعریف شده بود، تصمیم‌گیری شد.

معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی شرکت ملی نفت ایران به عنوان نخستین پروژه این طرح با اعلام رسمی کارفرما و با اجرای دوره آموزشی یکی از نرم افزارهای حوزه اقتصادسنجی به کار خود پایان داد.

خروجی نهایی این پروژه، تدوین نقشه راه در راستای بهبود جایگاه شرکت ملی نفت ایران از منظر اقتصاد مقاومتی بوده است. در این پروژه که متناسب با شرایط اقتصادی و سیاسی و جایگاه شرکت ملی نفت ایران در اقتصاد کشور است، تلاش شده تا کلیات نقشه راه مورد نظر از سه منظر تاب‌آوری، کارایی و نوآوری اقتصادی ترسیم شود.

بر اساس گزارش معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها، هدف اصلی این پروژه، شناسایی راهبردها و خط مشی‌های کاهش آسیب‌پذیری شرکت ملی نفت ایران در مواجهه با تکانه‌های خارجی و ارائه به مدیران ارشد این شرکت است. از دیگر اهداف این پروژه، تصریح روابط شرکت ملی نفت ایران با دیگر بخش‌های اقتصادی در چارچوب یک جدول داده - ستاده و نیز سازوکارهای انتقالی آن است که در این راستا به ۶ پرسش اصلی پاسخ داده است.

شایان ذکر است، در پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران، مسائلی همچون شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، جایگاه شرکت ملی نفت ایران در اقتصاد ملی، آسیب‌شناسی شرکت ملی نفت ایران با استفاده از جدول داده - ستانده، بررسی اثر نوسانات قیمت نفت خام بر سرمایه‌گذاری در بالادستی صنعت نفت، بررسی اثر فناوری بر کارایی هزینه در شرکت ملی نفت ایران، بررسی میزان هم‌راستایی فعالیت‌ها و اقدام‌های شرکت ملی نفت ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی و نقشه ‌راه شرکت ملی نفت ایران برای خلق ارزش در زنجیره تولید بحث و بررسی شد.

کد خبر 290238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =