۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
  • کد خبر: 290300
هجمه به وزیر نفت به‌ دلیل پاک‌دستی

عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت از ابتدای دولت اول روحانی تاکنون و مقابله وزارت نفت تحت مدیریت ایشان با مفاسد نفتی سبب شده تا در روزهای گذشته شاهد هجمه‌های بی‌سابقه‌ای از سوی برخی افراد به ایشان باشیم. زنگنه از باسابقه‌ترین اعضای کابینه دولت است که در کارنامه اجرایی خود معاونت وزیر ارشاد دولت شهید رجایی، وزارت جهاد و وزارت نیروی دولت مهندس موسوی، وزارت نیروی دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دو دوره وزارت نفت دولت سیدمحمد خاتمی و اکنون نیز وزارت نفت دولت روحانی را به ثبت رسانده است.

زنگنه یکی از پاک‌دست‌ترین اعضای کابینه است. از سویی کاربلدی و کارآمدی وی ویژگی منحصربه‌فردی است که در هر وزارتخانه‌ای وارد می‌شود، سریعاً کار را با بهره‌وری بالا به دست می‌گیرد و موفق عمل می‌کند. نکته مهم دیگر درمورد ایشان، تبحر در تربیت نیروی انسانی است. مهندس زنگنه از همان زمان که وزیر جهاد دولت شهید رجایی بود، به دلیل توانمندی و درایتی که در تربیت نیروهای جوان داشت، توانست مدیران پرکار و کارآمدی تربیت کند. زمانی پس از پیروزی انقلاب که احساس شد باید بخشی از پیمانکاران و مهندسان مشاور رژیم پهلوی کنار گذاشته شوند، وی در تربیت و فعال کردن مهندسان مشاور و پیمانکاران جدید و مورد اعتماد جمهوری اسلامی نقش به‌سزایی ایفا کرد.

کارنامه وزیر نفت به اندازه‌ای روشن و مثبت است که جای هیچ‌گونه تردیدی برای توانمندی او باقی نمی‌گذارد. از این‌رو اینکه امروز کسانی و جریان‌هایی به دنبال تضعیف زنگنه هستند، باید دید آبشخورشان کجاست و چه ضرر و زیانی دیده‌اند که علیه یکی از بهترین مدیران جمهوری اسلامی هجمه وارد می‌کنند. مهندس زنگنه ثابت کرده فردی نیست که اهل باج دادن باشد. این ویژگی از یک‌سو نقطه قوت اوست و از سوی دیگر برای کسانی که می‌خواهند از وزارت نفت باج بگیرند، نقطه‌ضعف به حساب می‌آید. موجی که این‌روزها علیه ایشان شکل گرفته، به احتمال فراوان در همین ارتباط است. البته در این بین نباید مهره‌ای به نام «بابک زنجانی» را نادیده گرفت؛ فردی که هم‌اکنون به دلیل تاراج درآمدهای نفتی کشور در زندان به سر می‌برد و به شکلی شگفت‌آور از داخل زندان برای وزیر نفت شاخ‌وشانه می‌کشد.

دلیل آنکه بابک زنجانی صراحتاً اعلام کرده علیه وزیر نفت از نفوذش استفاده خواهد کرد این است که زنگنه بارها تأکید کرده به کسی باج نخواهد داد. در این بین آنچه اهمیت دارد موشکافی تهدیدهای زنجانی علیه زنگنه است. باید دید یک فرد مجرم چگونه و با چه پشتوانه‌ای چنین تهدیدی را مطرح می‌کند؟ زنجانی در دولت احمدی‌نژاد تنها نبود و شبکه‌ای در قدرت پشتیبان او بودند. کسانی که به این اطلاعات دسترسی دارند باید دست به افشاگری بزنند و افکار عمومی را از آنچه پشت پرده علیه وزیر نفت صورت می‌گیرد آگاه کنند.

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران
منبع: ستاره صبح

کد خبر 290300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =