۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر: 290308
قیمت نفت همچنان شکننده است

یک شرکت معامله‌گر نفتی اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌ها درباره عرضه و تقاضای نفت، قیمت نفت همچنان بسیار شکننده است.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از کوالالامپور، راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول، اعلام کرد که قیمت نفت همچنان شکننده است، زیرا میان ابهام‌ها در عرضه و تقاضای نفت به دلیل جو سیاسی خاورمیانه و اختلاف تجاری آمریکا و چین، گیر افتاده است.

وی گفت که به دلیل این ابهام‌ها، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای دستیابی به توازن قیمت نفت، به چالش کشیده شده‌اند.

مدیرعامل ویتول گفت: باور دارم اوپک و متحدانش تلاش می‌کنند قیمت را تثبیت کنند تا شرایط باثبات سرمایه‌گذاری و بودجه باثباتی را محقق کنند و این کار آسانی نیست.

هاردی افزود: فکر می‌کنم قیمت نفت در میانه نگرانی‌های عرضه و نگرانی‌های تقاضا، با خود درگیر است.

وی همچنین تصریح کرد: جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار کنونی تأثیر داشته، اما در بلندمدت، تحول رویکرد در زمینه انرژی موضوعی است که باید نگران آن بود، زیرا دولت‌های اروپایی با مقررات قیمت‌گذاری کربن و خودروهای برقی، به‌سرعت افق انرژی را متحول می‌کنند.

به گفته رئیس ویتول، شاخص‌های اقتصاد کلان که از کند شدن رشد اقتصادی حکایت دارند، نشانه‌های هشداری هستند که بازار باید درباره آنها نگران باشد، اما مسئولان پولی بیشترین تلاش خود را برای تشویق فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفته‌اند و او درباره تأثیر رویدادهای ژئوپولیتیک بیش از عوامل اقتصادی نگران است.

هاردی گفت: فکر می‌کنم به احتمال بیشتر، یک غافلگیری سیاسی و نه دورنمای کلی اقتصادی، ممکن است ما را از مسیر خارج کند.

کد خبر 290308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =