ارائه الگوهای نرم‎افزاری برای امکان‌سنجی پروژه‎های نفتی

مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران نسبت به ارائه مدل‌های نرم‌افزاری امکان‌سنجی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها در شیوه‌های مختلف قراردادی اقدام کرده است.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های این مدیریت با ارائه مدل‌های نرم‌افزاری امکان‌سنجی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها در شیوه‌های مختلف قراردادی، در طراحی و تدوین الگوی ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران گامی رو به جلو برداشته است. پیشرفت این پروژه در آخرین نشست مشترک بررسی «طرح مطالعات راهبردی» مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی و موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در شهریور ماه سال گذشته، ۵٣ درصد اعلام شد.

معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها در ادامه عنوان کرد: پس از این نشست مشترک، طراحی و تدوین الگوی نرم‌افزاری امکان‌سنجی اقتصادی به عنوان مهم‌ترین بخش در راستای تکمیل این پروژه و تامین داده‌های لازم برای آزمون مدل در دستور کار قرار گرفت و در ادامه با طراحی اولیه ۴ الگوی ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها در قالب قراردادهای EPC، EPCF، بیع متقابل (Buy Back) و IPC روند صعودی پیشرفت پروژه آغاز شد. برای انجام این کار، داده‌های مربوط به یک نمونه از طرح‌های توسعه‌ای نفتی و نیز گازی در اختیار گروه مجری قرار گرفته بود.

همچنین بر اساس این گزارش، در خرداد و تیرماه امسال، الگوی ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها در شیوه‌های مختلف قراردادی و همچنین نرم‌افزار طراحی شده مربوط به آنها در نشستی با حضور نمایندگان کارفرما و مجری پروژه ارائه و ارزیابی شد. در این نشست نمایندگان کارفرما پس از ارائه الگوهای ارزیابی اقتصادی قراردادهای EPCF و بیع متقابل (Buy Back) از سوی مجری، به بیان نظرات و انتظارات خود از نرم افزار امکان‌سنجی طراحی شده پرداختند.

لازم به ذکر است که طراحی نرم‌افزاری الگوهای ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها مهم‌ترین بخش این پروژه مطالعاتی است که با ارائه نتایج اولیه از سوی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در مسیر اثربخشی قرار گرفته و امید می‌رود با ادامه فعالیت‌ها به منظور دستیابی به اهداف، این پروژه نیز همچون پروژه «بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران» در چند ماه آینده در معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها به پایان برسد.

کد خبر 290341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =