صادرات نفت ایران در حال افزایش است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ایران قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی، امروز (چهارشنبه، پنجم تیرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب که دیروز اعلام شد، گفت: آمریکایی‌ها هر کاری که برای تحریم قادر به انجام بودند، اجرا کردند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نشانه مهم مبنی بر اینکه مردم برای تحریم‌ها اهمیتی قایل نیستند، وضعیت بازار ارز است، افزود: امروز التهابی در بازار ارز وجود ندارد، مردم آگاهی یافته‌اند که دشمنان هرکاری که می‌توانسته‌اند انجام داده و تحریم‌ها بیشتر از این فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه ما به اروپا صادراتی نداریم، پس نمی‌توانیم وارداتی داشته باشیم، تصریح کرد: یک راه‌حل این است که از ما نفت بخرند که گفتند در این موضوع مشکل دارند. راه دوم این است که اروپایی‌ها خط اعتباری بدهند تا بتوانیم از آنها کالا خریداری کنیم و چنانچه هر کدام از این کارها انجام شود، راه‌اندازی اینستکس حتی یک هفته نیز طول نمی‌کشد.

کد خبر 290343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =