یکصدوهفتادوششمین نشست اوپک آغاز به‌کار کرد

یکصدوهفتادوششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (10 تیرماه) و از دقایقی پیش، در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به وین، بیژن زنگنه، وزیر نفت، صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ تیرماه) وارد وین شد و در محل اقامتش در هتل کوبورگ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایران با تمدید توافق کاهش تولید برای ۹ ماه دیگر موافق است، گفت: من مشکلی با کاهش تولید ندارم، مشکل و گرفتاری اصلی اوپک در حال حاضر، یکجانبه‌گرایی است.

۱۴ عضو اوپک در یکصدوهفتادوپنجمین نشست خود، تولیدشان را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند. ایران، ‌ونزوئلا و لیبی از این توافق معاف شدند. متحدان غیراوپکی هم همسو با این توافق، تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه درروز کاهش دادند.

پیش‌بینی‌ها حاکی است توافق کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت اوپک و متحدانش در این نشست تمدید می‌شود. همچنین اعضای اوپک در نشست امروز درباره تمدید دبیرکلی محمد سانوسی بارکیندو مذاکره می کنند که شواهد از تمدید دبیرکلی بارکیندو برای یک دوره سه ساله دیگر حکایت دارد.

قیمت سبد نفتی اوپک روز جمعه، ۶۵ دلار و ۶۱ سنت برای هر بشکه تثبیت شد، باید دید قیمت نفت پس از این نشست به چه رقمی می‌رسد.

کد خبر 290467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =