ارتقای سلامت کارکنان در قالب طرح پایش و سنجش سلامت دنبال می‎شود

سیاست‌های شورای مرکزی وزارت نفت با هدف بهبود سلامت کارکنان باید در سه بخش اصلی پایش و سنجش سلامت کارکنان، تسهیل و افزایش دسترسی آنها به اماکن ورزشی و تعامل با نهادهای متخصص در حوزه ورزش همگانی از جمله فدراسیون ورزش‌های همگانی متمرکز شود.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و رئیس شورای مرکزی ورزش این وزارتخانه، در نشست اخیر این شورا، با بیان این مطلب گفت: امروز دغدغه اصلی ورزش وزارت نفت، ارتقای سطح سلامت کارکنان است.

وی بر ضرورت ارتقای سطح سلامت جسمی کارکنان در قالب طرح پایش و سنجش سلامت و همچنین سیاستگذاری و نظارت عالیه از سوی اداره کل سلامت، تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی در این باره تاکید کرد و گفت: باید شاهد اجرای این طرح در همه شرکت‌های اصلی و تابع وزارت نفت باشیم. به این منظور ایجاد مراکز پایش و سنجش سلامت برای بررسی سطح سلامت جسمی کارکنان (با محورهای عوارض قلبی، تنفسی، اسکلتی و حرکتی) و اندیشیدن راهکارهایی برای رفع مشکلات جسمی کارکنان ضروری است.

مینو با بیان اینکه امروز «مسابقه‌محوری» و «تیم‌داری» اولویت ورزش صنعت نفت نیست، ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی باید در مسیر «سلامت‌محوری» کارکنان صنعت نفت شکل بگیرد، البته وزارت نفت در بخش ورزش قهرمانی از تیم‌های محدودی حمایت می‌کند.

کد خبر 290701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =