انگلیسی‌ها ادعایی مطرح می‌کنند که هیچ ارزشی ندارد

وزیر امورخارجه درباره ادعای توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انگلیسی‌ها ادعایی مطرح می‌کنند که هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، امروز (پنجشنبه، ۲۰ تیرماه) در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور و در پاسخ به این پرسش که آیا ادعای انگلیس درست است که نفتکش آنها توقیف شده است؟ گفت: آنها یک ادعایی را مطرح می‌کنند تا تنش ایجاد کنند، این ادعاها ارزشی ندارد و آنها چنین مسائلی را زیاد مطرح کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که بنابراین سپاه نفتکش انگلیسی را توقیف نکرده است؟ افزود: این را باید سپاه رد کند، اما این حرف‌ها برای پوشاندن نقاط ضعف خود آنها (انگلیسی‌ها) است.

وزیر امور خارجه درباره‌ امکان مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم. تا اسفند ۹۶ امریکا در نشست‌های کمیسیون مشترک ۱+۵ حضور می‌یافت و داخل مذاکرات بود، اما خودشان میز مذاکره را ترک کردند و هم‌اکنون برای فریب، ادعای دروغ مطرح می‌کنند که آماده مذاکره هستند، اما مذاکره با تروریسم جور در نمی‌آید. خودشان هم با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنند ما هم با کسانی که علیه مردم ایران به تروریسم اقتصادی دست زدند، مذاکره نمی‌کنیم.

ظریف درباره‌ سفر خود به سازمان ملل متحد و آمریکای جنوبی عنوان کرد: سفر به سازمان ملل متحد برای شرکت در نشست شورای اقتصادی اجتماعی است که در کنار آن با مجامع فکری و رسانه‌ها هم برنامه خواهیم داشت و بعد برای شرکت در نشست غیرمتعهدها به کاراکاس خواهم رفت که در آنجا دیدارهای دوجانبه‌ای خواهم داشت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می‌کنم.

کد خبر 290866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =