وزارت نفت از همه ظرفیت‌ها برای فروش نفت استفاده می‌کند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت از همه ظرفیت‌ها برای فروش نفت استفاده می‌کند، گفت: راه را برای افرادی که فکر کردند شرایطی به‌وجود آمده و دوباره می‌توانند به بهانه تحریم بابک زنجانی‌هایی ایجاد کنند بستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، امروز (پنجشنبه، ۲۰ تیرماه) در آئین همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: در این یکسال می‌بینیم شرایط اقتصادی کشور چگونه است و بر ضربه‌ای که زدند تردید نیست و شوک‌ها و افزایش تورم هم سر جایش محفوظ است طوری که پیش‌تر هم این تورم را داشته‌ایم. می‌گفتند فروش نفت کشور را به صفر می‌رسانیم کل منابع درآمدی کشور را از بین می‌بریم، اما وزارت نفت برنامه‌هایی انجام داد و راهکارهایی ارائه شد تا از همه ظرفیت‌ها برای فروش نفت استفاده شود.

وی افزود: راه باز بود و از هر کسی که راهکاری برای فروش نفت داشت استقبال کردیم، اما این راه را برای افرادی هم بستیم که فکر کردند شرایطی به‌وجود آمده و دوباره می‌توانند به بهانه تحریم بابک زنجانی‌هایی ایجاد کنند، چون فریادها، فریاد بابک زنجانی است.

جهانگیری  ادامه داد: برای همین آمریکایی‌ها کشتی ایران در جبل‌الطارق را توقیف می‌کنند نمی‌دانند مقصد کجاست، اما به بهانه‌های مخالف که این کشتی به این بندر می‌رود و این بندر از سوی اتحادیه اروپا تحریم است، کشتی ما را توقیف کرده و می‌گویند از هر راهی به ایران ضربه بزنیم و سرانجام بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی جرقه‌ای بزنیم که همین جرقه دامن خود آنها را بگیرد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: پس از نفت، پتروشیمی و فولاد را که مهمترین صادرات پس از نفت است، تحریم کردند. با همه اینها، در سه ماه نخست امسال صادرات غیرن فتی ١١ و نیم میلیارد دلار و واردات ١٠ میلیارد و ٣٥٠ میلیون دلار بود. در حالی که بدون فروش نفت در بحث صادرات غیر نفتی و واردات غیر نفتی بیش از یک میلیارد دلار تراز تجاری مثبت داشتیم، البته یکی از دغدغه‌های ما این بود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور قرار نگیرد که در این سه ماه صادرکنندگان ۵ میلیارد ارز خود را در اختیار واردکنندگان قرار دادند.

جهانگیری گفت: قادر هستیم تا آخر سال ۹۹، ۲۰ طرح پتروشیمی را به بهره‌برداری برسانیم و ظرفیت تولید ما به بالای ۹۰ میلیون تن خواهد رسید، البته به غیر از بودجه دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی نیز منابع زیادی به اقتصاد آورده‌اند و هر هفته طرح‌های مختلفی در حال افتتاح و کشور مثل یک کارگاه در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه عده‌ای دنبال تضعیف روحیه مردم و مدیران هستند و مسئولان نباید اجازه دهند که آنها را از ارتباط با بخش خصوصی بترسانند افزود: نباید به خاطر چند مفسد، بخش خصوصی کنار گذاشته شود و من از استانداران می‌خواهم در بحث‌های گردشگری، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تمرکز داشته باشند و از خلاقیت و نوآوری جوانان استفاده کنند.

کد خبر 290869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =