۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت آزادگان از آب تخلیه شد

حدود ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیل‌زده دشت آزادگان به منظور آماده‌سازی برای کشت تابستانه و پاییزه به همت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آب تخلیه شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمد خانچی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی گفت: پیرو تصمیم قرارگاه بازسازی و نوسازی استانداری خوزستان درباره تخلیه آب مزارع دشت آزادگان، این شرکت ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات خود شامل کمپرسی، کشنده تریلر، تانکر سوخت، بنزکرن، بولدوزر، بیل مکانیکی، لودر و خودروی سبک را به این موضوع اختصاص داد.

وی اظهار کرد: با استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفت‌خیز جنوب، پنج نقطه از سیل‌بندهای تخریب‌شده در زمان سیلاب ترمیم و حدود ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای دفار، دبیه، کسر، صفاف/ شماریه و مسیر چزابه دشت آزادگان از آب خارج و آماده کشت تابستانه و پاییزه شد.

وی با بیان اینکه این اقدام‌ها در مدت ۱۴ روز انجام شد از زحمات کارکنان مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید که در این گرمای طاقت‌فرسا و شرایط محیطی نامناسب به مردم شریف دشت آزادگان خدمت‌رسانی کردند، قدردانی کرد.

کد خبر 290890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =