اجابت درخواست کمک نفتکش خارجی

سخنگوی وزارت امور خارجه از کمک به یک نفتکش خارجی که به دلیل نقص فنی در خلیج‌فارس دچار مشکل شده بود خبر داد و گفت: همچنان در حال ارائه کمک فنی مناسب به آن هستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدعباس موسوی، شامگاه سه‌شنبه (۲۵ تیرماه) اعلام کرد: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج‌فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین‌المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفتند و توسط یدک‌کش به سمت آب‌های ایران کشیده شد تا تعمیرات لازم روی آن انجام شود.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس دیروز (سه‌شنبه، ۲۵ تیرماه) در گزارشی بدون ارائه جزئیات لازم، مدعی شد یک کشتی اماراتی که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد و در حال عبور از تنگه هرمز بود، ناپدید شده است.

این خبرگزاری اعلام کرده بود که مشخص نیست برای نفتکش اماراتی چه اتفاقی افتاده، اما با گذشت چند روز از توقف ارسال اطلاعات مختصات جغرافیایی از سوی این نفتکش، احتمال گم شدن آن رو به افزایش است.

آسوشیتدپرس اعلام کرده بود که به‌طور معمول نفتکش الریاح از دوبی یا شارجه به سمت ساحل غربی امارات حرکت می‌کرد و با عبور از تنگه هرمز به سوی بندر الفجیره در ساحل شرقی امارات پهلو می‌گرفته است.

کد خبر 291094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =