تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی تنگ بیجار آغاز شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از آغاز تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی تنگ بیجار خبرداد و گفت: تعمیرات اساسی این منطقه بدون برون‌سپاری و با همت مهندسان این شرکت در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور افزود: تعمیرات اساسی منطقه گازی تنگ بیجار همواره دارای حساسیت ویژه‌ای است و همکاران عملیاتی برای این منظور همواره با چالش‌هایی مانند خطرهای ناشی از فعالیت در مناطق گازی و وجود ریسک بالای عملیاتی در آن، کمبود متریال و قطعات، مسائل ناشی از تحریم‌ها، گرمای شدید هوا و سخت‌گذر بودن مسیرهای خطوط لوله روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: تعمیرات در پنج گروه اصلی تعمیرات خطوط لوله، مکانیک، برق، ابزار دقیق و کارگاه مرکزی پس از برنامه ریزی و انجام هماهنگی بین واحدها انجام می‌شود.

به گفته ناصری‌پور، همه مراحل انجام این عملیات، تنها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه و با همت مضاعف نیروهای متخصص و کارکنان پرتلاش منطقه و بدون استفاده از هر نوع برون‌سپاری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با قدردانی از مهندسان شرکت در همه مناطق عملیاتی تصریح کرد: در گذشته همه اقدام‌های عملیاتی شرکت با استفاده از پیمانکار و با صرف هزینه مالی بالا و در مدت زمان طولانی انجام می‌شد، اما امروز این اقدام‌های عملیاتی با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن (یک ماهه) و با استفاده از امکانات مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

ناصری‌پور به تشریح مراحل انجام کار اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد مواردی مانند عملیات برشکاری، جوشکاری نقاط آسیب‌دیده حاصل از گزارش‌های بازرسی فنی، نصب یک دستگاه LBV ۱۸ اینچ، گریسکاری و روانکاری همه ولوهای موجود در TCF و ISF و LBV ها، تعمیر و رفع عیب از انواع ولوهای موجود در منطقه، برشکاری، جوشکاری، تنش زدایی خطوط جریانی، توپکرانی خطوط و چاه‌های موجود در منطقه، خاکبرداری و تمیزکاری اطراف لاین‌های جریانی، گریس کاری و روانکاری ولوهای اصلی (سرچاهی) و... انجام شود.

کد خبر 291105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =