انتخاب منطقه ۸ انتقال گاز در ارزیابی عملکرد برش ملی صنعت نفت

منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به عنوان نماینده شرکت انتقال گاز ایران در ارزیابی عملکرد برش ملی صنعت نفت انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، در جلسه‌ای که با حضور معاونت ارزیابی بهره‌وری و عملکرد صنعت نفت، رئیس بررسی سازمان و روش‌های شرکت ملی گاز، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور و روسای واحدهای منطقه ۸ انتقال گاز برگزار شد، این منطقه عملیاتی به عنوان نماینده شرکت انتقال گاز ایران در ارزیابی عملکرد برش ملی و مدیریت بهره‌وری صنعت نفت معرفی شد تا کمیته راهبری سیستم ارزیابی عملکرد بتواند بررسی‌های کارشناسی را اعمال کند و به همه مناطق شرکت انتقال گاز تعمیم دهد.

در ابتدای این جلسه، یدالله بایبوردی، مدیر منطقه ۸ انتقال گاز، انتقال ایمن، پاک، پایدار و بهره‌ور گاز را از جمله اهدافی توصیف کرد که در تراز جهانی، در سایه ارتقای سیستم تصمیم‌گیری مدیریت قابل دستیابی و تحقق است و افزود: هدف منطقه ۸ انتقال گاز ارائه خدمات به کشور و مردم است و تلاش می‌کنیم به نحو شایسته‌ای در چرخه اقتصادی سهیم شویم.

کارگروه ارزیابی عملکرد برش ملی؛ از گردآوری تا ارزیابی اطلاعات

در ادامه این جلسه، فرید بن‌سعید، رئیس کارگروه تخصصی بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران و عضو اصلی شورای راهبری، به تشریح فرآیند ارزیابی عملکرد، نحوه ارزیابی و تاثیر حاصل از ارزیابی‌های انجام‌شده پرداخت و گفت: همکاری در زمینه اندازه‌گیری شاخص‌های عمومی و اختصاصی بهره‌وری، ارزیابی عملکرد برش ملی و تدوین گزارش‌های تحلیلی درباره نتایج اندازه‌گیری شاخص‌های یاد شده از جمله اهداف تشکیل کارگروه‌های ارزیابی عملکرد برش ملی و مدیریت بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران است.

به گفته وی، گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و تلفیق اقدام‌های انجام‌شده مرتبط در شرکت‌های تابعه صنعت گاز از دیگر اهداف تشکیل کارگروه‌های ارزیابی عملکرد برش ملی و مدیریت بهره‌وری شرکت ملی گاز ایران است.

بن‌سعید، در حاشیه بازدید از تاسیسات اندازه‌گیری و صادرات گاز نوردوز (پایانه صادرات گاز به ارمنستان) به اهمیت این تاسیسات اشاره کرد و افزود: تاسیسات اندازه‌گیری و صادرات گاز نوردوز از لحاظ راهبردی بسیار با اهمیت بوده و همواره نقش عظیمی در پایداری و تقویت صادرات گاز بر عهده دارد. کارکنان منطقه ۸ انتقال گاز به ویژه در تاسیسات نوردوز با شرایط موجود وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

در این جلسه، پس از معرفی شرکت انتقال گاز و جایگاه آن در چرخه توزیع پایدار گاز کشور، ارکان جهت‌ساز شامل چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها، بیانیه و نقشه راهبردی و فرایندها، گزارش بهبود شاخص‌های کلیدی عملکرد شرکت انتقال گاز در دو سال اخیر ارائه شد.

در ادامه جلسه، اهداف، اقدام‌ها و دستاوردهای پروژه‌های بهبود استقرار سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (IPCMMS)، استقرار نظام مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار (IGTMS)، بهبود هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) و نیز سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در راستای افزایش بهره‌وری و منافع اقتصادی شرکت و تحقق استراتژی در سطح کلان شرکت انتقال گاز توسط واحد برنامه‌ریزی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تشریح شد.

کد خبر 291287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =