ایران در هر شرایطی به صدور نفت خود ادامه می‌دهد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری، امنیت خلیج فارس را بسیار مهم دانست و گفت: ایران در هر شرایطی به صدور نفت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدعباس عراقچی بامداد سه‌شنبه (یکم مردادماه) به‌منظور تقدیم پیام کتبی دکتر حسن روحانی به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه وارد پاریس شد و با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لودریان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و اشاره به تحولات و تعاملات اخیر و تماس‌های دیپلماتیک دو کشور، سفر فرستاده ویژه رئیس جمهوری فرانسه به تهران و مذاکرات انجام شده و حضور فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران در پاریس را با اهمیت توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه فرانسه به دنبال کاهش تنش‌های موجود است، گفت: فرانسه بر حفظ و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید دارد و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.  

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: گرچه ایجاد و راه‌اندازی سازوکار مالی (اینستکس) فرآیندی طولانی بوده است، اما عملیاتی شدن آن یک گام سیاسی مهم به شمار می‌رود.  

عراقچی نیز در این دیدار آخرین وضع هسته‌ای و روند کاهش تعهدات ایران در برجام را ارائه کرد و گفت: ایران کاهش تعهدهایش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را براساس حقوق خود در این توافق در دستور کار قرار داده، اما مسیرهای دیپلماتیک همچنان باز است.  

وی با تشکر از تلاش‌ها و ابتکارهای فرانسه و شخص امانوئل ماکرون عنوان کرد: در این سفر پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهوری فرانسه تسلیم خواهد کرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ایران خود تولیدکننده و صادرکننده نفت است، امنیت خلیج فارس را بسیار مهم دانست و گفت: ایران همه تلاش خود را برای امنیت این منطقه و به‌ویژه تنگه هرمز به کار خواهد بست و اجازه اخلال در روند کشتیرانی در این منطقه حساس را نخواهد داد.

عراقچی با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا با تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه خود همه مردم ایران را هدف قرار داده است و از اروپا انتظار می‌رود موضع روشنی در مخالفت با سیاست آمریکا در زمینه به صفر رساندن فروش نفت ایران که در چارچوب راهبرد فشار حداکثری پیگیری می‌شود، اتخاذ کند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران در هر شرایطی به صدور نفت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 291346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =