برگزاری نخستین سمینار مشترک ایران - روسیه در زمینه کاتالیست‌ها

نخستین سمینار مشترک ایران روسیه در زمینه کاتالیست‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی، در پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار شد.

به گزارش شانا، سید امیرحسین علوی‌فر، مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی در این سمینار اظهار کرد: یکی از روش‌های کاهش هزینه‌ تولید و کاهش وابستگی در بخش نفت و گاز ایران در نظر گرفتن امکان تغییر فناوری از فناوری آمریکایی و غربی است.

وی افزود: دشمن هم‌اکنون با تحریم خرید نفت‌خام در ایران سبب کاهش درآمدهای ارزی شده است و از دیگر سو با تحمیل هزینه‌های بازرگانی سعی در افزایش هزینه واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای دارد که نقش مستقیم در رونق تولید ملی بازی می‌کنند.

علوی‌فر تاکید کرد: بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن امکان انتقال فناوری به سمت کشورهای اروپای شرقی و سعی در حرکت از روابط راهبردی سیاسی به سمت روابط راهبردی اقتصادی میزان وابستگی فناورانه به صنایع غربی را کاهش داد و هزینه‌های تولید را نیز به تبع آن کم کرد.

تاگیر یامیلوف، قائم مقام شرکت XPC روسیه نیز در نشست تخصصی دوم این سمینار که فناوری‌های نو کاتالیست‌های پتروشیمی و پالایشگاهی ساخت کشور روسیه در آن ارائه شد، اظهار کرد: کیفیت کاتالیست‌های ایوکاز از لحاظ کیفی از نمونه‌های آمریکایی خود نظیر MEROX UOP بهتر است، در حالی‌که قیمت آن یک سوم نمونه آمریکایی است.

دمیتری ورلوفسکی، رئیس دپارتمان مهندسی شرکت پراموکاتالیست نیز در این نشست تخصصی، امکان جایگزینی فناوری زیرکونیا پایه را به جای فناوری زئولیت پایه پیشنهاد داد و افزود: با این روش امکان تولید بنزین با استاندارد یورو ۵ میسر می‌شود و این شرکت به عنوان لایسنسور فرآیند امکان پیاده سازی و تامین کاتالیست‌های فناوری زیرکونیا پایه را دارد.

سمینار کاتالیست‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی با تلاش شرکت آرتین آزمامهر به عنوان بزرگ‌ترین شبکه توزیع تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و کاتالیست‌های منطقه اوراسیا، در مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت ایران در دو نشست تخصصی برگزار شد که ابتدا فناوری‌های روزآمد تجهیزات آزمایشگاهی تحلیل و بررسی شد.

کد خبر 291395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =