مشعل گاز ۱۰۰ روستای مازندران در هفته دولت روشن می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: هم‌زمان با هفته دولت، مشعل گاز شهر فریم و روستاهای واقع در بخش دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری روشن می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور در بازدید از پروژه گازرسانی به منطقه دودانگه ساری که با حضور مدیران استانداری مازندران، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان ساری انجام شد به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضع طرح‌های گازرسانی استان مازندران پرداخت و گفت: هم‌زمان با اجرای عملیات لوله‌کشی خط ۴۲ اینچ دامغان - ساری، لوله‌گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از ۲۵ پیمانکار در شهرهای کیاسر، فریم و ۱۶۰ روستای بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و ۱۵۱ روستای بخش هزار جریب نکا و یانسر بهشهر نیز آغاز شد. 

وی افزود: گازرسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سال ۹۶ همزمان با بهره‌برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان - کیاسر - ساری - نکا در  دستور کار دولت قرار گرفت.

حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت، از اهداف گازرسانی به این مناطق اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دولت امسال، مشعل گاز شهر فریم و ۵۷ روستای بخش دودانگه و ۴۰ روستای بخش چهاردانگه روشن می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه لوله‌کشی و بالا رفتن قیمت تجهیزات، تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

احمدپور با بیان اینکه گازرسانی به ۵۷ روستای باقی‌مانده در بخش چهاردانگه ساری نیز تا پیش از زمستان امسال انجام می‌شود، ادامه داد: اگرچه پیمانکاران در حال کار هستند، به دلیل افزایش قیمت لوله و نوسان‌های اقتصادی برای اتمام گازرسانی این روستاها به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری جدی، شرکت ملی گاز ایران این اعتبار را تامین کرده است.

به گفته وی، با تکمیل پروژه‌های گازرسانی به واحدهای مسکونی و تولیدی و صنعتی سه بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجان‌روستا، سالانه از مصرف ۷۴ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی جلوگیری می‌شود. با گازدار شدن این مناطق، خسارت‌های زیست‌محیطی که در اثر حمل‌ونقل و برداشت چوب از جنگل وارد می‌شده نیز از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه با وجود افزایش هزینه‌های گازرسانی و وضع اقتصادی کشور، دولت مصمم است گازرسانی به مناطق روستایی کشور را ادامه دهد، تصریح کرد: اکنون ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند. مطابق آمار، از ۵۸ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۷ شهر و از ۲ هزار و ۸۹۳ روستای استان که قابلیت گازرسانی دارند، ۲ هزار و ۱۵۱ روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، همچنین ۴۲۵ روستای مناطق کوهستانی هزار جریب، نکا و بهشهر، بخش‌های لاریجان، کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

کد خبر 291705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =