قدردانی از اهتمام وزارت نفت در بازسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از حمایت‌های وزارت نفت در قالب ۵۱ میلیارد تومان کمک مازاد بر تعهد و به‌ویژه شخص وزیر نفت در کمک به مسجدسلیمان تشکر کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدحمید پورمحمدی، روز یکشنبه (۱۳ مردادماه) در نشست ستاد بحران مسجدسلیمان گفت: موضوع تامین منابع مالی برای بازسازی ۱۴۰۰ واحد مسکونی شهری و ۹۰ واحد مسکونی روستایی آسیب‌دیده از زلزله در دستور کار هیئت وزیران است و دولت با ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۹۳ میلیارد تومان کمک از محل بودجه عمومی، بازسازی و مرمت ۱۴۰۰ واحد مسکونی مسجد سلیمان را آغاز خواهد کرد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، ضمن بیان حمایت‌های وزارت نفت در قالب ۵۱ میلیارد تومان کمک مازاد بر تعهد و همچنین فروش ساختمان‌های متعلق به این وزارتخانه و صرف منابع مالی حاصله برای تکمیل واحدهای مسکونی باقی‌مانده نیمه‌تمام از اهتمام این وزارتخانه و به‌ویژه شخص وزیر نفت در کمک به مسجدسلیمان تشکر کرد.

وی تصریح کرد: در اقدام قابل تقدیر دیگر، ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را برای تامین تا ۷۶ هکتار زمین برای ساخت منزل برای آسیب‌دیدگان از زلزله اعلام کرده است.

پورمحمدی گفت: دولت عزم جدی دارد که ۱۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده از بافت فرسوده مسجدسلیمان را بازسازی کند. برای این منظور بین سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن و استاندار خوزستان تفاهم شده است.

کد خبر 291738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =