اهتمام شرکت نفت فلات قاره در تامین آب شرب ساکنان دهکده لاوان

شرکت نفت فلات قاره ایران همسو با تعهدهای خود در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی، اقدام‌های ارزشمندی انجام می‌دهد که تامین آب مورد نیاز ساکنان دهکده لاوان از جمله آنها به شمار می‌آید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، عبدالحمید شیبانی، معاون بهره‌برداری خشکی منطقه لاوان گفت: روزانه ۲۰۰ مترمکعب آب از سوی شرکت نفت فلات قاره در اختیار ساکنان دهکده لاوان قرار می‌گیرد که این مقدار بیش از دو سوم نیاز آنان را تامین می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته معمولا در تابستان‌ها و زمان‌های اوج مصرف، میزان مصرف آب منطقه لاوان تا ۲ هزار مترمکعب در روز نیز افزایش می‌یافت، اما خوشبختانه با فرهنگ‌سازی انجام شده این میزان هم‌اکنون به هزار و ۴۰۰ مترمکعب در روز کاهش یافته است. البته این رقم هنوز با استاندارد جهانی مصرف آب فاصله دارد که امیدواریم با همکاری بیشتر کارکنان به این استاندارد نزدیک شویم.

معاون بهره‌برداری خشکی منطقه لاوان همچنین از تولید گاز در این منطقه خبر داد و گفت: هم‌اکنون از دو حلقه چاه گازی در منطقه لاوان گاز برداشت می‌شود که بخشی از آن به پالایشگاه لاوان فرستاده می‌شودو بخش دیگر به مصرف نیروگاه، توربین‌ها و ... می‌رسد.

وی از تولید نفت و گاز و تامین خوراک پالایشگاه به عنوان وظایف واحد بهره‌برداری خشکی یاد کرد و افزود: نفت دریافتی از سکوهای سلمان، بلال، رسالت و رشادت از طریق خط لوله به منطقه فرستاده می‌شود و در مراحل مختلفی گاز از نفت جدا می‌شود و به استانداردهای لازم از نظر نمک، H2S، درجه سبکی و ... می‌رسد، این نفت سپس وارد مخازن شده و در اختیار پالایشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین واحد آب و بخار قسمت دیگری از واحد بهره‌برداری خشکی منطقه لاوان است که وظیفه تامین آب شیرین و شور (برای آتش‌نشانی) را بر عهده دارد. این واحد همچنین بخار صنعتی برای راندن کمپرسورهای تزریق گاز و... را تامین می‌کند.

کد خبر 291739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =