نفت برای رقابت با انرژی‌های تجدیدپذیر باید کمتر از ۲۰ دلار شود

یک بانک فرانسوی اعلام کرد که با قیمت کنونی نفت، انرژی باد و انرژی خورشیدی می‌توانند هفت برابر بنزین انرژی مفید برای خودروهای برقی تولید کنند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، مارک لوئیز، از مدیران بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس، در گزارشی اعلام کرد برای اینکه خودروهای بنزینی بتوانند در بلندمدت با خودروهای برقی متکی به انرژی‌های پاک رقابت کنند، قیمت نفت باید ۹ تا ۱۰ دلار باشد. این رقم برای خودروهای گازوئیلی، ۱۷ تا ۱۹ دلار است.

وی گفت: تحلیل ما نتیجه بسیار روشنی برای صنعت نفت دارد؛ در مقایسه با قیمت تک‌فروشی نفت، امروز انرژی باد و انرژی خورشیدی با سرمایه مشابه، انرژی مفیدتری برای خودروهای برقی تولید می‌کنند.

این مدیر فرانسوی افزود: این ارقام خیره‌کننده است و این معنا را دارد که شرایط اقتصادی انرژی‌های تجدیدپذیر هماهنگ با خودروهای برقی در یک دهه آینده بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

با این همه، لوئیز یادآور شد که تغییر به زمان نیاز دارد و گفت: صنعت نفت امروز در مقایسه با باد و انرژی خورشیدی، از مزیت گستردگی بهره‌مند است، به‌گونه‌ای که نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۳ درصد انرژی جهان را تأمین می‌کرد، در حالی که سهم انرژی خورشیدی و باد ۳ درصد بود.

وی اعلام کرد افزایش قیمت‌گذاری آلودگی کربنی در نقاط مختلف جهان، احتمال تحقق اهداف توافق پاریس درباره آلودگی‌ها را افزایش می‌دهد.

کد خبر 291765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =