هلدینگ خلیج فارس ۱۰ میلیارد دلار طرح پتروشیمی در حال احداث دارد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۱۰ میلیارد دلار طرح پتروشیمی در حال احداث خبرداد و گفت: با اطمینان می‌گوییم که تحریم چرخ تولید، صادرات و ارزآوری پتروشیمی را متوقف نکرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفرربیعی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ مردادماه) در نشستی خبری با بیان اینکه اکنون چرخ سامانه نیما با تکیه بر ارزهای پتروشیمی می‌چرخد، گفت: آمریکا اردیبهشت‌ماه پارسال از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و ۶ ماه بعد تحریم‌ها علیه صنعت پتروشیمی بازگشت، اما دوباره ۱۷ خرداد امسال وزارت خزانه‌داری آمریکا هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه را در فهرست تحریم قرار داد.

وی با بیان اینکه زبان ما بسته است که بگوییم در برابر تحریم چه می‌کنیم تا تاثیر آن را به حداقل برسانیم، افزود: با اطمینان می‌گوییم که تحریم چرخ تولید، صادرات و ارزآوری پتروشیمی را متوقف نکرد و آمریکا به هدفش نرسید.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به عرضه دو شرکت پتروشیمی در یک سال گذشته در بورس،‌ تصریح کرد:‌ پتروشیمی پارس و نوری شرکت‌های بسیار بزرگی تلقی می‌شوند و عرضه موفق آنها در بورس نشان‌دهنده اقتصاد خوب آنهاست.

ربیعی ادامه داد: زمانی که پتروشیمی پارس را در بورس عرضه کردیم ۱۸۰ هزار نفر سهم آن را خریدند. امسال در روز اول عرضه پتروشیمی نوری،‌ ۵۸۴ هزار نفر سهم آن را خریداری کردند که به معنای جمع‌آوری ۹۶۰ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه بود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با بیان اینکه اکنون این هلدینگ ۱۰ میلیارد دلار طرح در دست ساخت دارد،‌ گفت:‌ بعد از افتتاح و ورود به بورس مشخص می‌شود چه سرمایه‌گذاری عظیمی در این صنعت انجام شده است.

وی به جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه آغاجاری و گچساران نیز اشاره کرد و افزود:‌ اکنون صنعت پتروشیمی در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل پیشقدم شده تا این گازها در پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به محصولات باارزش تبدیل شوند.

ربیعی ادامه داد: بازار محصولات پتروشیمی بازار آرام و باثباتی است و اکنون در محصولات پتروشیمی در بورس کالا کمترین نوسان وجود دارد و صادرات نیز در جریان است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس عنوان کرد: پارسال به بورس اعلام شد اوراق مبتنی بر سهام منتشر شود تا به پشتوانه سهام، تامین مالی برای پروژه‌ها را انجام دهیم و  اواخر پارسال هلدینگ خلیج فارس ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مبتنی بر سهام عرضه کرد که امیدورایم امسال هم این اتفاق بیفتد.

کد خبر 291808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =