خبرنگاران طلایه‌داران اطلاع‌رسانی کشور هستند

رئیس جمهوری گفت: خبرنگاران به‌عنوان طلایه‌داران اطلاع‌رسانی، نقش بسیار اساسی و مهمی در انتقال اخبار و اطلاعات دقیق و واقعی به مردم دارند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (چهارشنبه، ۱۶ مردادماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت، با تبریک روز خبرنگار و طلب تعالی مقام و اجر برای شهدای عزیز خبرنگار از پیشگاه خداوند متعال، با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به مردم، گفت: اصولا یکی از نیازهای مهم مردم، داشتن اطلاعات از جامعه خود و جوامع دیگر است. امروز مردم به دنبال آگاهی از آخرین اخبار در کمترین زمان هستند، بنابراین داشتن اطلاعات و خبر از حوادث جهان، مورد نیاز مردم است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه انسان به‌دنبال آگاهی از اخبار جامعه و جهان است و بر مبنای آن سخن، رفتار و حتی مواضع خود را تنظیم می‌کند، افزود: دولت از فعالیت خبرنگاران و روند اطلاع‌رسانی صحیح در جامعه حمایت می‌کند تا مردم از همه اطلاعات و اخبار آگاه شوند. اینکه اطلاعات به‌عنوان رانت در اختیار فرد و جمع خاصی باشد کار درستی نیست، اخبار و اطلاعات باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.

وی خبرنگاران را واسطه اصلی بین واقعیات موجود جامعه و گوش، چشم و جان مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران از طریق ارسال اطلاعات واقعی، نیاز مردم را در این زمینه برآورده می‌سازند. همه خبرنگاران در این زمینه رسالت سنگینی به‌عهده دارند و وظیفه خبرنگاران، امانت‌داری از خبر دقیق و واقعیات موجود جامعه است.

روحانی عنوان کرد: اگر واقعیت در خبر تغییر یابد، مانع می‌شود تا در مردم قضاوت صحیحی ایجاد شود و حتی جامعه ملتهب خواهد شد. اگر اطلاعاتی که مردم می‌گیرند با واقعیت جامعه فاصله داشته باشد، مردم گمراه می‌شوند.

رئیس جمهوری درخواست دولت از خبرنگاران را دقت در بیان و انتقال واقعیت و مطالب مورد نیاز جامعه به مردم دانست و گفت: دولت از این موضوع حمایت می‌کند، ضمن اینکه دولت خبرنگاران را واسطه خوبی بین خود و مردم می‌داند. خبرنگاران می‌توانند نظرها و پیشنهادهای مردم را به دولت و در مقابل اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت را به اطلاع مردم برسانند، ضمن اینکه اگر نقصی هم در کار ما مشاهده کردند آن را بدون لکنت زبان به ما و جامعه گوشزد کنند.

وی ادامه داد: دولت نه‌تنها از انتقاد دلسوزانه خوشحال می‌شود و از آن استقبال می‌کند، بلکه آن را عمل درستی برای جامعه آزاد و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند و علاقه‌مند هستیم اگر نقص ما را تذکر می‌دهید در مقابل راه‌حل نیز پیشنهاد دهید.

روحانی افزود: انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد. واقعیت‌ها را انتقال داده و در کنارش راهکار وجود داشته باشد، به‌نحوی که نتیجه اینگونه انتقادها، ارائه خدمات بهتر بوده و مردم نیز آسوده‌تر باشند.

رئیس جمهوری با اشاره به شرایط کنونی جهان و اینکه امروز در شرایط تحریم ظالمانه قرار داریم، تصریح کرد: از اردیبهشت پارسال تاکنون به واسطه تحریم‌های ظالمانه، مردم در فشار هستند و در واقع این تحریم‌ها به تعبیر دقیق‌تر، همان تروریسم اقتصادی است که در اعمال آن هیچکس استثنا نبوده و حتی بیماران نیز مستثنا نشدند و این کار در حقیقت جنایت علیه بشریت است.

وی عنوان کرد: ملت ایران در مقابل تحریم‌ها، به‌خوبی ایستادگی و مقاومت کرده‌اند و در چنین شرایطی خبرنگاران از نقش تاثیرگذاری به‌منظور ایجاد امید و نشاط در جامعه و بیان نکات مثبت برخوردارند.

روحانی با قدردانی از از تلاش رسانه ملی در ماه‌های اخیر به منظور نمایش فعالیت‌های اقتصادی در سطح جامعه گفت: رسانه ملی در ماه‌های اخیر برنامه‌های مفیدی در خصوص کار و تلاش و رونق تولید در جامعه، نمایش می‌دهد که بسیار ارزشمند است. این گونه برنامه‌ها می‌تواند برای جامعه امیدوار و خوشحال‌کننده باشد.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی کار اطلاع‌رسانی را آسان کرده است، افزود: امروز با یک وسیله سبک و کوچک می‌توان در کمترین زمان و به‌راحتی اخبار و تصویر را منتقل کرد. در این باره از جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستم تا شرایط ویژه‌ای به‌منظور برخورداری از اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت همچنین به‌عنوان هدیه روز خبرنگار در نظر دارد استفاده از خدمات اینترنت به‌مدت یک‌سال برای خبرنگاران رایگان باشد و این هدیه کوچکی از طرف دولت به خبرنگاران است.

روحانی عنوان کرد: در شرایطی که دشمن تبلیغات همه‌جانبه‌ای علیه کشورمان به راه انداخته، وظیفه خبرنگاران مضاعف شده است تا با تلاش و پیگیری بیشتر شرایط را برای عبور از این وضع هرچه بیشتر فراهم کنند و به فضل الهی به‌خوبی از این دوره سخت عبور خواهیم کرد.

کد خبر 291859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =