۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 291922
رشد تقاضای نفت در پایین‌ترین حد ۱۰ سال اخیر است

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای نفت در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی کمترین رشد را از سال ۲۰۰۸ میلادی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای روزانه نفت جهان در ماه مه امسال ۱۶۰ هزار بشکه نسبت به ماه مه پارسال کمتر بود.

تقاضای نفت جهان در ماه‌های ژانویه تا مه سال ۲۰۱۹ میلادی تنها ۵۲۰ هزار بشکه نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داشته است که کمترین رشد تقاضای نفت از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون به شمار می‌آید.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد: دورنمای توافق سیاسی میان چین و آمریکا درباره تجارت بدتر شده است و این می‌تواند به کاهش فعالیت‌های تجاری در جهان و افت تقاضای نفت منجر شود.

این نهاد با کاهش برآورد خود از تقاضای نفت جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی، اعلام کرد که چین با ۵۰۰ میلیون بشکه در روز رشد تقاضای نفت، تنها منبع عمده رشد تقاضای نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی بوده است.

این در حالی است که تقاضای نفت در آمریکا و هند در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال، تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا حدی عرضه نفت در بازارها را محدود کرده، اما تأثیر این اقدام موقتی است، زیرا عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال ۲۰۲۰ میلادی رشد چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 291922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =