برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک نفتی ضرورت دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر تلاش برای افزایش برداشت از میدان‌های مشترک نفتی، گفت: بخش بالادست نفت، نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به روند مطلوب توسعه صنعت نفت در سال‌های گذشته به خبرنگار شانا گفت: هرچند منتقدان با تکیه‌ بر مضرات وابسته بودن به اقتصاد تک‌محصولی سعی دارند دستاوردهای دولت در حوزه صنعت نفت و گاز را کم‌رنگ جلوه دهند، اما بر کسی پوشیده نیست که این صنعت پیشران اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تولید نفت را به بهانه اینکه بودجه سالانه باید وابستگی‌اش به نفت کاهش یابد، متوقف کرد، افزود: این موضوع مهم به‌درستی و با ظرافت خاص در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است. در بند ۱۴ این سیاست‌ها بر افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به‌منظور اثرگذاری در بازار جهانی و نیز حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، به‌ویژه در میدان‌های مشترک تاکید شده است.

حسن‌پور بیگلری تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور بخش نفت، گاز و انرژی است و به دست آمدن هر نوع پیشرفت در تولید در این بخش‌ها ستودنی است. آنچه باید مورد توجه باشد نحوه مصرف درآمدهای حاصله است که بحثی جداست، بنابراین پس‌ گرفتن سهم ایران در بازارهای جهانی نفت خام یکی از دستاوردهای مهم دولت است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید تلاش کنیم سهم کشور را از میدان‌های مشترک نفتی استخراج‌ کنیم و همچنین در بخش بالادست نفت، نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، برای پیشرفت و ارتقای صنعت نفت دو منبع وجود دارد؛ منبع اصلی و اولیه داخلی و نیز سرمایه‌گذاری‌های خارجی.

کد خبر 291981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =