۳ بسته جدید طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب در آستانه امضای قرارداد

سه بسته دیگر از بسته‌های طرح‌ نگهداشت و افزایش توان تولید ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ۳ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان اعتبار نهایی و قراردادهایش به‌زودی امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان خوزستان، صادق فتح‌الهی، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روز چهارشنبه (٢٣ مردادماه) در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح تازه‌ترین شرایط مجموعه طرح‌های نگهداشت و افزایش توان تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سه بسته دیگر از مجموعه بسته‌های طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ۲۸ مخزن به‌زودی امضا و همچنین چهار بسته دیگر طی هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب، ٢٧ بسته سرمایه‌گذاری را تدوین و قرارداد ۶ بسته را نیز زمستان پارسال نهایی کرد؛ این شرکت بهمن‌ماه پارسال قرارداد پروژه‌های منصوری (آسماری)، رامشیر، لالی (آسماری)، کبود، گچساران (خامی) و نرگسی را امضا کرد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اعتبار مورد نیاز طرح توسعه ٢٨ مخزن را ۴.۴ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود فضای کسب‌وکار در استان تاثیری بسزا خواهد داشت.

فتح‌الهی یادآور شد: سه بسته نهایی‌شده مربوط به ناحیه مارون ۴ و ۱، زیلایی در ناحیه مسجد سلیمان و سیاهمکان در ناحیه گچساران است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است چهار بسته دیگر از هفت بسته باقیمانده به ارزش ۶ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان در مناطق اهواز ٤ و اهواز ١، منصورآباد، مارون ٥، مارون ٢ و رامین هفته آینده تعیین تکلیف شود.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: یک بسته دیگر از طرح توسعه ٢٨ مخزن این شرکت که مربوط به منطقه اهواز ٣، اهواز ۲ و اهواز ٥ است به ارزش ۲ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان در حال دریافت مجوزهای لازم است که در صورت تایید قرارداد آن نهایی خواهد شد.

شهریورماه؛ زمان نهایی شدن مناقصه‌های ١٣ بسته از طرح توسعه جامع مخازن نفت‌خیز

فتح‌الهی همچنین از نهایی شدن ١٣ بسته دیگر از مجموعه بسته‌های طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبرداد و تصریح کرد: این بسته‌ها مربوط به مناطق مارون ۳، گلخاری، بینک، لالی (بنگستان)، بالارود، گچساران ۲ و ۱، سولابدر، بی‌بی حکیمه، گچساران ۴ و ۳، چلینگر و گرنگان، پازنان مارون ۶ و قلعه‌نار است.

وی ادامه داد: حفاری ۲۸۳ حلقه چاه، احداث بیش از هزار کیلومتر خط لوله جریانی و ساخت ۲۸۳ جاده دسترسی و موقعیت چاه به ارزش۲۷۱۲ میلیون دلار پروژه روسطحی پیش‌بینی شده است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ادامه با اشاره به پروژه‌های روسطحی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن گفت: خطوط انتقال نفت و گاز و ایستگاه‌های پمپاژ نفت به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار، تجهیزات واحدهای گاز و گاز مایع به ارزش ۱۴۹میلیون دلار، ایستگاه‌های جمع‌آوری گازهای همراه به ارزش ۶۵۳ میلیون دلار، احداث و تجهیز واحدهای نمکزدایی به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار، تعمیرات ضروری تاسیسات به ارزش ۲۳ میلیون دلار و احداث و تجهیز واحدهای بهره‌برداری و شیرین‌سازی به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار از جمله ۱۰۰ پروژه روسطحی طرح توسعه جامع مخازن را شامل می‌شود.

فتح‌الهی، به حداقل رسیدن آلودگی‌های زیست محیطی و خاک را از ویژگی‌های برجسته طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خواند و افزود: طبق دستورعمل وزارت نفت ۴ درصد از ماحصل این طرح توسعه به زمینه‌های مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات عام‌المنفعه اختصاص داده خواهد شد.

پیمانکاران موظف به خرید کالای داخلی هستند

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: به‌منظور حمایت از سازندگان داخلی پیمانکاران موظف هستند همه کالاهای مورد نیاز را که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است از سازندگان داخلی تامین کنند و این در حالی است که رونق کسب‌وکار تولیدکنندگان داخلی را به همراه خواهد داشت.

فتح‌الهی افزود: از جمله ویژگی‌های ارزشمند طرح توسعه به‌کارگیری نیروهای بومی منطقه است که در اولویت کار پیمانکاران تعریف شده است.

وی با اشاره به طرح توسعه میدان‌های مستقل گازی (میدان‌های خامی) گفت: این طرح با هدف توسعه و افزایش خوراک پتروشیمی‌ها و نیز به ارزش تقریبی ۱۹۰ میلیون دلار در هفته‌های آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 292101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =