۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 292281
شتاب روند گازرسانی در هفته دولت

گازرسانی شهری، روستایی، صنعتی و نیروگاهی از مهم‌ترین وظایف شرکت ملی گاز ایران است که با تکیه بر توان شرکت‌های گاز استانی، شبکه گاز را با هدف توسعه رفاه عمومی به همه نقاط کشور می‌رساند و این وظیفه در دوره‌های زمانی مانند هفته دولت نمود بیشتری می‌یابد.

به گزارش شانا، فرا رسیدن هفته دولت در هر سال، فرصتی برای عرضه دستاوردها، موفقیت‌ها و اقدام‌های بخش‌های مختلف دولت است. شرکت ملی گاز ایران نیز به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که در زمینه گازرسانی به‌طور مستقیم با مردم ارتباط دارد از جمله همین بخش‌های دولتی است که نه تنها در هفته دولت، بلکه در همه ایام سال به بهره‌برداری از طرح‌های مختلف انتقال گاز و گازرسانی می‌پردازد. با این حال، در آستانه هفته دولت به ارائه گزارشی از طرح‌های آماده افتتاح و پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها از سوی شرکت ملی گاز ایران آغاز می‌شود، می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه گازرسانی استان سمنان

علیرضا شریفی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هفت پروژه گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مصرف ۷۰ درصدی گاز استان در بخش نیروگاهی و صنعتی افزود: در هفته دولت عملیات توسعه گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی در شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار نیز با اعتباری بیش از ۹۳ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی استان یزد

علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از برگزاری آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی در استان یزد با اعتباری بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: اکنون، گازرسانی به شهرها و روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند به پایان رسیده، بنابراین اجرای گازرسانی به واحدهای صنعتی و روستاهای سخت‌گذر استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گازرسانی به صنایع مهریز و کنجکوه و روستاهای واقع در این محدوده، گازرسانی به فاز دوم روستاهای شیرکوه - میانکوه شهرستان تفت و گازرسانی به فاز سوم روستاهای شیرکوه - میانکوه شهرستان مهریز با اعتباری بیش از ۹۷ میلیارد تومان از جمله طرح‌های گازرسانی شرکت گاز استان یزد در هفته دولت است.                   

افتتاح ۶۲ طرح گازرسانی استان گیلان

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از افتتاح طرح گازرسانی به ۲۸ روستای سخت‌گذر و ۳۴ واحد صنعتی با هزینه‌ای بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: با بهره‌مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان گیلان به ۲ هزار و ۱۵ روستا می‌رسد که بر این اساس بیش از یک هزار و ۳۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. 

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۹۶ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: اجرای ۱۰۲ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری از جمله اقدام‌های انجام‌شده برای گازرسانی به روستاهای یادشده است که مجموع طول شبکه گاز در استان را به بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر می‌رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از برنامه‌ریزی این شرکت برای گازرسانی به ۹۷ روستای سخت‌گذر دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها درصد بهره‌مندی روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی به بیش از ۹۷ درصد افزایش خواهد یافت.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵۱ طرح گازرسانی استان کردستان

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از اختصاص اعتبار ۶۱۷ میلیارد ریالی برای افتتاح ۱۵۱ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی خبر داد و گفت: اکنون ضریب نفوذ گازرسانی روستایی بیش از ۸۸ درصد است که با افتتاح طرح‌های جدید در هفته دولت و طرح‌های در دست اقدام تا پایان امسال، این رقم به بیش از ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی درباره گازرسانی صنعتی استان کردستان تصریح کرد: در هفته دولت امسال، ۸۰ پروژه گازرسانی صنعتی به بهره‌برداری می‌رسند که برای اجرای این طرح‌ها ۶۱ هزار و ۱۲۰ متر شبکه‌گذاری اجرا و  ۵۰ میلیارد ریال نیز هزینه شده است، همچنین برای سال ۹۸ گازرسانی به ۲۱۰ واحد صنعتی در برنامه شرکت گاز استان کردستان قرار دارد.

اتصال یک شهر و ۱۷۴ روستای استان فارس به شبکه گاز طبیعی

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد: در هفته دولت، طرح‌های گازرسانی به یک شهر و ۱۷۴ روستا در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین عملیات گازرسانی به ۱۲۰ طرح صنعتی نیز در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های یادشده حدود ۱۴ هزار خانوار را در سطح استان فارس زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌دهد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۱۹ میلیارد تومان صرف شده است.

کد خبر 292281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =