روحانی: امروز صادرکننده بنزین، گازوئیل و گاز هستیم

رئیس جمهوری گفت: پارسال در بنزین قدرت صادرات نداشتیم، اما امروز صادرکننده بنزین و گازوئیل هستیم، گاز را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، روز پنجشنبه (۳۱ مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با عنوان صنعت دفاعی، پیشگام در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال ۹۷ فشار اقتصادی را با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علیه ملت ایران رقم زدند، گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان‌شکنی، زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تروریسم اقتصادی است.

وی با بیان اینکه امروز شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ما می‌گوید که وضع ما نسبت به پارسال بهتر شده و مردم آرامش بیشتر دارند و ثبات اقتصادی افزایش یافته است، افزود: آمارهای مربوط به تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و رشد بورس، بیانگر این واقعیت است که شرایط امسال ما بهتر از سال گذشته است.

رئیس جمهوری با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در کشور طی یک سال گذشته گفت: باوجود همه شرایط سخت و تحریم‌های بی‌سابقه، در یک سال گذشته ۱۱ سد ملی، ۳۰ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب در کشور افتتاح شده و چندین هزار مگاوات به میزان تولید برق کشور افزوده شده و امروز صادرات برق و گاز و فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه به بالاترین سطح خود رسیده است.

روحانی تصریح کرد: پارسال در بنزین قدرت صادرات نداشتیم، اما امروز صادرکننده بنزین و گازوئیل هستیم. گاز را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. امروز تابستانی را پشت سر می‌گذاریم که یک روز قطعی برق در کشور نداشتیم و با وجود بارش‌ها و با تقویت فرهنگ صرفه‌جویی مشکل آب نداشتیم.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر بخواهیم نفت بخریم و آن را از تنگه هرمز عبور دهیم، امنیت تنگه را برقرار می‌کنیم و اگر منافع ما نباشد، کاری به آن نداریم و دیگران اگر می‌خواهند نفت ببرند امنیت را خودشان باید تامین کنند. اما ما می‌گوییم آبراه‌های بین‌المللی باید برای همه امن باشد. در باب‌المندب ما منجی کشتی‌های عبوری بودیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه همکاری و مشارکت با دوستان و همسایگان برای رسیدن به اهداف ضروری و لازم است، گفت: اصل این است که در اقتصاد و سرمایه‌گذاری با همسایگان و کشورهای دوست مشارکت کنیم و به‌صورت عملی فعالیت مشترک داشته باشیم.

روحانی با خطاب قرار دادن آمریکایی‌ها گفت: بدانید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اید و این مسیر به ضرر خود شما، کشورهای اروپا، آسیا و همه دوستان شما بوده و از انتخاب این مسیر اشتباه هیچ سودی نبرده‌اید. فرض کنید ما یک هزار بشکه نفت کمتر صادر کنیم چه چیزی به شما می‌رسد؟ جز اینکه کینه شما در دل ملت‌های منطقه و مسلمانان بیشتر می‌شود و راه آینده را کاملا مسدود می‌کنید، چیزی به دست شما نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه بدون ایران امنیت منطقه تضمین نمی‌شود و امنیتی به‌وجود نخواهد آمد، اظهار کرد: ایران تامین‌کننده امنیت منطقه، تنگه هرمز و خلیج‌فارس است و در صورتی که شما از مسیر اشتباه خود برگردید و دست از تجاوز بردارید، برای تامین امنیت همه منطقه آماده است.

کد خبر 292284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =