۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
  • کد خبر: 292365
قیمت نفت در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ متوازن خواهد بود

یک مؤسسه انگلیسی اعلام کرد که با وجود نگرانی‌ها درباره رکود اقتصاد جهانی، قیمت نفت امسال و سال آینده میلادی متوازن خواهد بود.

به گزارش روزنامه نشنال، مؤسسه آکسفورد اکونومیکس پیش‌بینی کرد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ و سال آینده میلادی به دلیل کاهش تولید و بهبود تقاضا و با وجود نشانه‌های رکود اقتصاد جهانی، بازار نفت به‌طور کلی متوازن خواهد بود.

در گزارش این مؤسسه آمده است: ما اکنون برآورد خود را از تولید ناخالص داخلی جهانی و تولید صنعتی کاهش می‌دهیم، اما اکنون خطر رکود در سال ۲۰۲۰ میلادی همچنان پایین‌ است، به‌ویژه با توجه به کاهش نرخ بهره در آمریکا و تدابیر حمایتی در دیگر کشورها.

این مؤسسه با اشاره به تأثیر مثبت کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش اعلام کرد: بازار نفت یک دوره عرضه مازاد را پشت سر گذاشته، اما از دیدگاه عوامل بنیادین بازار، به نظر می‌رسد بدترین شرایط به پایان رسیده‌اند.

آکسفورد اکنومیکس افزود: از جهت عرضه، اوپک و متحدانش برای تثبیت قیمت‌ها بسیار تلاش می‌کنند و پایبندی به کاهش تولید به شکلی غافلگیرکننده بالا بوده و در ماه ژوئیه به ۱۳۴ درصد رسیده است.

در گزارش یادشده آمده است: چالش بعدی برای کنترل اوپک بر بازار نفت ممکن است به‌زودی رخ دهد، اما طبق پیش‌بینی کنونی ما به نظر می‌رسد بازار در سال جاری و سال آینده (میلادی) نسبتاً متوازن است.

این مؤسسه اعلام کرد در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی تقاضای نفت چندان قوی نبوده است، اما به نظر می‌رسد در باقیمانده این سال بهبود یابد، زیرا عوامل منفی استثنایی برطرف می‌شوند.

طبق اعلام این مؤسسه، گرم بودن نسبی فصل زمستان امسال و وقوع سیل در آمریکا، از جمله عوامل استثنایی بوده‌اند که بر تقاضای نفت تأثیر منفی داشته‌اند.

آکسفورد اکنامیکس پیش‌بینی کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۶۳ دلار و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۲ دلار خواهد بود.

کد خبر 292365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =